1+4 توصیه گیاهی برای علاقه‌مندان به زیبایی

حمیدرضا محمدیان
داشتن پوست و موی سالم با چند راهکار گیاهی

بی‌شک سلامت پوست و مو تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و مجذوب شدن انسان دارد. همه انسان‌ها  با داشتن موها و پوست سالم , طبیعی زیبا‌تر و با اعتمادبه‌نفس بیشتری دیده می‌شوند. از این رو باید برای وتقویت و حفظ سلامت و شادابی آنها در تمامی مراحل زندگی از حداکثر توان خود استفاده کنیم. در میان شیوه های طبیعی،  روش‌هایی ساده و کاربردی‌ای وجود دارد که می‌توان با رعایت آنها در مدت کوتاهی برای افزایش میزان زیبایی و سلامت پوست و موی خود اقدام کرد.

خشکی مو ازجمله شایع‌ترین مشکلات رایج در فصل‌های سرد سال است که موجب کدری، زبری، بدحالتی و شکنندگی موی برخی از مردم می‌شود. یکی از مهم‌ترین عوامل بروز این عارضه عدم ترشح غده‌های چربی سطح پوست است که زبری، کدری و شکنندگی موها را سبب‌ساز می‌شود.

یکی از بهترین شیوه‌های طبیعی  برای درمان  این عارضه، ماساژ است. به کمک ماساژ می‌توان با تحریک غده‌های چربی موجود در پوست سر میزان فعالیت آنها را تغییر داد و موجب تحریک آنها و ترشح چربی در پوست سر شد. برای این منظور می‌توانید دو تا سه بار در روز به مدت 20دقیقه تمامی سلول‌های پوست سر را به آرامی و با کمک بند دوم انگشتان دست ماساژ دهید. ماساژ با کمک بند دوم انگشتان به شما کمک می‌کند.

گیاه اسطوخودس به‌دلیل خواص درمانی منحصر به فردی که دارد ازجمله گیاهان دارویی است که بسیار موردتوجه درمانگران و متخصصان پوست به‌ویژه درمانگرانی که در جست‌وجویی درمانی طبیعی برای از بین بردن افتادگی پوست هستند، قرار می‌گیرد.

یکی از خواص منحصر به فرد این گیاه که بارها توسط درمانگران طب‌های طبیعی به آن اشاره شده، پیشگیری از شلی و آویزان شدن پوست با افزایش سن است. با کمپرس کردن جوشانده این گیاه روی صورت خود و ماساژ آن می‌توانید از بروز افتادگی و شلی پوست و عضلات صورت خود پیشگیری کنید. برای تهیه این جوشانده کافی است 200 گرم از این گیاه را درون آب جوش ریخته و به مدت 20 دقیقه آن را بجوشانید. سپس مایع به‌دست آمده را صاف و خنک کرده و آن را به کمک یک دستمال نخی تمیز روی صورت کمپرس کنید.

می‌توانید با استفاده از ترکیب آرد خالص جو و مقدار اندکی ماءالشعیر بدون افزودنی‌های مجازماسکی تهیه کنید و آن را به مدت 20 تا نیم ساعت روی پوست خود قرار دهید. این ماسک علاوه بر آنکه موجب طراوت و نرمی پوست‌تان می‌شود، لک‌های پوست شما را نیز از بین می‌ برد.

استفاده از شوینده‌های شیمیایی بدون دستکش یکی از مهم‌ترین عوامل ابتلا به پوسته‌پوسته شدن و خشکی پوست دست و ناخن است. افرادی که مراقبت‌های لازم در این زمینه را ندارند معمولا پوستی خشک دارند که با نزدیک شدن فصل پاییز و سرد شدن هوا به‌تدریج بر میزان خشکی پوست آنها افزوده می‌شود. برای درمان این عارضه می‌توانید از ماسک طبیعی زرده تخم‌مرغ استفاده کنید.

برای تهیه این ماسک کافی است زرده تخم‌مرغ را از سفیده آن جدا کرده و آن را به‌خوبی هم بزنید. گاهی لازم است از 2 تا 3 زرده تخم‌مرغ برای تهیه این ماسک استفاده کنید، بنابراین می‌توانید 3 تا 4 روز در هفته سرانگشتانتان را درون زرده تخم‌مرغ فرو کنید و اجازه دهید زرده تخم‌مرغ به‌مدت 20 دقیقه روی ناخن شما باقی ماند.

تغییر رنگ ناخن یکی از مشکلات شایع میان خانم‌ها و دختران است که برای درمان آن دست به دامن بسیاری از کلینیک‌های زیبایی پوست و مو می‌شوند، در حالی که  می‌توانند به ساده‌ترین شیوه درمانی و تنها با استفاده از عصاره یک گیاه دارویی برای درمان آن اقدام کنند.  علاوه بر عصاره گل‌بابونه ماسک کردن خمیر گل‌سرخ نیز برای درمان تغییر رنگ ناخن بسیار مفید است. برای تهیه این خمیر کافی است مقدار مساوی از برگ گل‌سرخ و برگ درخت سرو را به صورت پودر در آورید و آن را با آبلیمو مخلوط کنید تا خمیری نرم و یکدست تهیه شود. این خمیر می‌تواند زردی ناخن‌ها را در کمتر از 10 روز برطرف کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ