مشکل تنفسی دارید؟ حتما فلفل قرمز بخورید!

mousavi
به گفته یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی؛ اگر مشکل تنفسی دارید حتما فلفل قرمز بخورید! یکی دیگر از ادویه‌جاتی که باید در هر آشپزخانه‌ای جای داشته باشد، فلفل قرمز است که یک قاشق چای‌خوری آن، حدود 6 کالری و یک گرم کربوهیدرات دارد.

همین مقدار فلفل قرمز، تقریباً 15 درصد از نیاز بدن به ویتامین A را در یک رژیم غذایی دو هزار کالری تأمین می‌کند. ویتامین A برای بهبود پوست، مو، ناخن و چشم مفید است.

دکتر محمدحسن انتظاری دراین‌باره گفت:‌ « فلفل قرمز حاوی ویتامین‌های C، E و B6 و موادمعدنی چون آهن، پتاسیم، منیزیم و فسفر نیز است که ترکیب ویتامین b6 و منیزیم باعث کاهش اضطراب و به خصوص علایم قبل قاعدگی می‌شود. همچنین فلفل قرمز به کاهش نفخ و جلوگیری از چربی بالای خون کمک می‌کند.»

وی همچنین اشاره کرد: «فلفل قرمز حاوی ترکیباتی است که باعث تحریک گردش جریان خون می‌شود و از سوی دیگر در رفع احتقان و باز شدن مسیر هوایی نقش دارد.»

دکتر محمدحسن انتظاری اظهار داشت: «از قدیم فلفل را به‌عنوان ضد آسم، ضد تب، درمان عفونت‌های دستگاه تنفسی، مشکل هضم غذا، مرهم و ضد سرطان مصرف می‌کرده‌اند. ماده اصلی آن، کاپسایسین، دارای خاصیت محرک، ضد دردهای عصبی موضعی، ضد ورم، ضد آرتریت و ضد روماتیسم است.»

به گفته این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی، مصرف این ادویه خطرات ناشی از ذات‌الریه را کاهش می‌دهد البته به شرطی که در حد متعادل مصرف شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: «البته با تمام این فواید، مصرف بیش‌ازاندازه فلفل قرمز ممکن است دستگاه هاضمه آسیب برساند. مصرف فلفل قرمز باعث افزایش سوخت‌وساز و کاهش وزن هم می‌شود البته به شرطی که فرد به آن حساسیت نداشته باشد، دچار فشارخون خیلی بالا یا زخم معده یا اثنی عشر هم نباشد. برای این منظور می‌توانید از فلفل قرمز در تهیه غذا، انواع سس استفاده کنید.»

منبع: سلامانه

مطلب مرتبط:

فلفل قرمزکدام بیماری‌ها را درمان می کند؟

اگر عاشق فلفل تند هستید بخوانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ