چطور سرطان پوست را متوقف کنیم ؟

nazari
محققان انگلیسی متوجه شده اند که با ترکیب دو داروی سرطان می توان رشد سرطان پوست را متوقف کرد.

در یک مطالعه که به تازگی انجام شده است محققان با ترکیب دو داروی سرطان موفق شدند رشد سرطان ملانوما را در 58 درصد از بیماران متوقف سازد.

در این مطالعه محققان به 945 بیمار ترکیبی از دو داروی سرطان دادند؛ این دو دارو برای فعال کردن سیستم ایمنی بدن و تحریک آن برای حمله به تومورها طراحی شده اند.

نتایج این مطالعه نشان داد که ترکیب این دارو تومورها را در 58 درصد از بیماران تا حدود یک سوم کوچک کرد.

این مطالعه همچنین نشان داد که با استفاده از ترکیب این دو دارو، تومورها یا در همان اندازه خود باقی ماندند و دیگر رشد نکردند و یا اندازه آنها بطور مدام برای متوسط 11 ماه کوچک می شدد.

دکتر جیمز لارکین یک مشاور در بیمارستان رویال مارسدن واقع در لندن گفت: ما تا به حال کاهش بیش از 50 درصد را در اندازه تومور ندیده بودیم بنابراین چنین نتیجه ای بسیار قابل توجه است.

وی ادامه داد: به نظر من این روش درمانی آینده بزرگی برای درمان سرطان پوست خواهد داشت.

درحالیکه نتایج این مطالعه بسیار امیدوار کننده است اما محققان هنوز در مورد اثرات جانبی آن نگرانند. علاوه بر این برخی بیماران حاضر در این مطالعه اصلا واکنشی به این درمان نشان ندادند.

دکتر آلن ورسلی از مرکز تحقیقات سرطان در انگلیس می گوید: ترکیب این دو دارو با هم می تواند باعث ایجاد ترمزهایی در سیستم ایمنی می شود و در عین حال توانایی سلول های سرطانی را پنهان شدن از سیستم ایمنی بدن مسدود می کند.

وی افزود: با این حال ترکیب این دو دارو همچنین احتمال بروز عوارض جانبی بسیار شدید را افزایش می دهد.

ملانوما مهاجم ترین و مرگبارترین نوع سرطان پوست است و ششمین سرطان رایج در انگلیس است؛ این بیماری سالانه جان دو هزار نفر را می گیرد.

منبع : ایرنا

مطالب مرتبط :

برداشتن ضایعه و غدد لنفاوی مهمترین قسمت درمان بیماری سرطان پوست

علائم هشدار دهنده سرطان پوست کدامند؟

از بین بردن سرطان پوست با نانو ذرات آهن را می شناسید ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ