دنبال درمان چاقی می گردید؟ از این داروی گیاهی استفاده کنید

mousavi
نتایج مطالعه انجام شده بر روی موش‌ها نشان می‌دهد عصاره استخراج شده از گیاهی موسوم به Thunder God که در طب سنتی چین کاربرد فراوانی دارد، به کاهش وزن کمک می ‌کند.

محققان دانشکده پزشکی هاروارد دریافتند، به موش‌های چاقی که به مدت یک هفته دوز بالا از عصاره این گیاه داده شده بود، با کاهش ۸۰ درصدی مصرف موادغذایی در مقایسه با سایر موش‌ها مواجه شدند.

پس از گذشت سه هفته، در موش‌هایی که با این ترکیب تحت درمان قرار گرفتند، کاهش ۴۵ درصدی وزن گزارش شد، درحالیکه در موش‌های گروه مقایسه کاهش وزن مشاهده نشد.

ترکیب استخراج شده از عصاره گیاه Thunder God قادر به کاهش میزان کلسترول و بهبود عملکرد کبد و متابولیسم گلوگز در بدن موش‌ ها است.

این ترکیب موسوم به celastrol، فعالیت لپتین- هورمون سرکوب‌کننده اشتها که سیگنال‌هایی را در زمان سیری به مغز ارسال می کند- افزایش می‌دهد. پیش از این محققان دریافته بودند که حساسیت پایین به چنین سیگنال‌هایی در مغز می‌تواند عامل احتمالی چاقی باشد.

تأثیر این ترکیب در کاهش وزن می ‌تواند منجر به کاهش ۳۵ تا ۴۰ درصدی وزن این جوندگان شود. هنوز مشخص نیست که آیا این ترکیب بر روی انسان نیز دارای کارکرد مشابه موش‌ها هست یا خیر.

سرپرست ارشد تیم تحقیق «اوموت اوزکان» در این باره می گوید: «پیام این مطالعه این است که هنوز امیدی برای درمان چاقی وجود دارد چراکه چاقی مسبب بروز مشکلات بسیاری نظیر بیماری قلبی، کبد چرب و دیابت نوع ۲ است.»

از thunder god plant در طب سنتی چین برای درمان آرتریت (التهاب مفصل) استفاده می‌شود.

منبع: مهر

مطلب مرتبط:

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
گلرخ

گلرخ

1394-04-25 - 07:13 پاسخ

سلام من دختری ۲۲ ساله هستم با وزن ۷۳ کیلو و قد ۱۶۱ برای لاغری از دارو گیاهی استفاده کردم ولی موثر نبوده.چیکار کنم_؟!

admin

admin

1394-04-25 - 07:13


جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .