درمان‌های جدید مشکلات مو و موخوره را می دانید ؟

nazari
برای موخوره یا چند شاخه‌شدن انتهای موها که بسیار هم شایع است و بیشتر در مو‌های بلند ایجاد می‌شود، درمان جدیدی وجود ندارد.

موخوره در واقع نوعی شکستگی ساقه مو است که در اثر دستکاری زیاد موها ایجاد می‌شود. وقتی موخوره ایجاد می‌شود، امکان ترمیم آن وجود ندارد. در واقع نوک موها را که چند رشته‌ شده است، نمی‌توان مجددا به هم چسباند.

 موخوره یا دوشاخه شدن انتهای مو، ناشی از آسیب فیزیکی (تروما یا حرارت) و یا آسیب شیمیایی به مو است و در خانم‌ها شایعتر است. لایه محافظ مو در فیبرهای انتهایی مو از بین می‌رود، در نتیجه قسمت انتهایی مو چند شاخه و شکننده می‌شود. این آسیب می‌تواند از سشوار زدن زیاد، برس زدن مکرر با برس زبر، رنگ کردن مکرر مو و دکلره کردن، شامپوهای اسیدی یا قلیایی، فر دائمی و… ناشی شود. موهای خشک بیشتر دچار این مشکل می‌شوند.

 از انجام اقدام‌هایی که باعث صدمه به موها می‌شود، بپرهیزید؛ از شامپوهای ملایم برای شستشوی موها استفاده کنید؛ دفعات شستشو را تا حد امکان کاهش دهید و پس از شامپو‌زدن، از مواد نرم‌کننده مو و لوسیون‌ها و روغن‌های چرب‌کننده مو استفاده کنید.

 مصرف مایعات فراوان و آبمیوه را که موجب تامین رطوبت پوست سر است فراموش نکنید. موهای چند شاخه را از قاعده محل چند شاخه شدن بچینید. اگر موها بسیار خشک است (بخصوص انتهای موها) را با روغن مخصوص مو بادام، زیتون یا لعاب کتیرا مرطوب و نرم کنید.

 بهترین مواد نرم‌کننده، حاوی پروتئین‌های تجزیه‌شده (یعنی اسید‌های آمینه) هستند. برای خشک‌کردن این‌ مو‌ها نباید از سشوار استفاده کرد مگر اینکه این کار با درجه کم و فاصله زیاد انجام شود. موی آسیب‌دیده را نباید ماساژ داد یا زیاد برس کشید. نباید آنها را با شانه‌های پلاستیکی که دارای جدار برنده هستند یا برس‌های فلزی نوک تیز که باعث خراش موها می‌شوند، شانه زد. بستن موها یا بافتن آنها در حالی که محکم کشیده شده‌اند، بسیار زیانبار است.

 دکتر صداقت پیشه متخصص پوست و مو در مورد درمان موخوره در طب سنتیگفت: ترکیب عسل و روغن یا افشره خوراکی رزماری و روغن زیتون، ماسکی است که می‌تواند موهای شما را از شر موخوره نجات دهد.

 ترکیب این مواد باعث می شود تا موها سلامت دوباره شان را به دست بیاورند. 3 تا 4 ساعت این ماسک را بگذارید روی موهایتان بماند سپس با آب ولرم آبکشی نمایید.

 پس از استفاده از این ماسک موهایتان را با یک شامپوی ملایم آبکشی کنید و بعد از 1 ماه استفاده از این ماسک خواهید دید موخوره انتهای قسمت موهایتان نابود شده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط :

موخوره را چگونه درمان کنیم؟

چگونه از موخوره جلوگیری کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ