دکتر کامران احمدی راه‌های پیشگیری و درمان کبد چرب را توضیح می‌دهد

zahra
دکتر کامران احمدی: «کبد چرب یکی از شایع­ترین بیماری­ها در ایالات متحده امریکا و البته کشور ما است. هر چقدر در کشوری میزان رفاه و مصرف غذاهای پرکالری زندگی صنعتی و ماشینی و کم تحرکی بیشتر باشد بیماری کبد چرب افزایش پیدا می­‌کند».

دکتر کامران احمدی راه­های پیشگیری و درمان کبد چرب را اینگونه بیان می­‌کند:« 1: اگر علت کبد چرب، چاقی باشد، کاهش وزن اساس درمان خواهد بود. همچنین در این بیماران تغییر در شیوه زندگی نقش مهمی در درمان دارد. به طوری که باید از مصرف غذاهای چرب و پرکالری اجتناب و بیشتر از سبزیجات، ماهی،میوه و اصولا غذاهای کم­کالری استفاده شود. همچنین ورزش باید به برنامه‌­ی زندگی آنها اضافه شود. لذا کاهش وزن و ورزش اساس درمان کبد چرب غیرالکلی است و 2: اگر علت کبد چرب الکل باشد، مصرف مشروبات الکلی باید قطع شود». اما دکتر احمدی توصیه­‌هایی نیز درباره­‌ی بیماری کبد چرب دارد:« 1: کاهش وزن و ورزش اساس پیشگیری و درمان چرب غیرالکلی است، لذا با تغییر در شیوه­ زندگی (Life Style) و استفاده از غذاهای سالم و کم کالری و به ویژه سبزیجات و میوه‌­ها و همچنین ورزش نقش بسیار مهمی در پیشگیری و درمان کبد چرب غیرالکلی دارد.2: مبتلایان به دیابت حتما باید درصدد درمان و کنترل قند خون خود باشند.3: از مصرف مشروبات الکلی به ویژه اگر میزان ان زیاد است اجتناب شود».

دکتر کامران احمدی می­‌گوید: «کبد چرب یکی از شایع­ترین بیماری­ها در ایالات متحده امریکا و البته کشور ما است. هر چقدر در کشوری میزان رفاه و مصرف غذاهای پرکالری زندگی صنعتی و ماشینی و کم تحرکی بیشتر باشد بیماری کبد چرب افزایش پیدا می­‌کند».

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
مریم

مریم

1394-06-17 - 18:30 پاسخ

تو تصادف پارگی کبد ایجاد شده وکیسه صفرا هم برداشته شده ..حالا همش شکمم ورم داره چه باید کرد

admin

admin

1394-06-17 - 18:30

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .