درمان میگرن مزمن با تزریق بوتاکس چقدر دوام دارد ؟

nazari
دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی سردرد گفت: اثر روش نوین درمان سردردهای میگرنی مزمن به کمک تزریق بوتاکس موقتی است و بیش از چهارماه دوام ندارد

دکتر سید محمدحسن پاکنژاد، سردرد را شایع ترین علت مراجعه بیماران به متخصصان مغز و اعصاب عنوان کرد و افزود: در این میان سردردهای میگرنی از شیوع بالایی برخوردارند.

این متخصص مغز و اعصاب در مورد کاربرد بوتاکس در بیماری های مغز و اعصاب اظهار کرد: در گذشته از بوتاکس برای درمان بیماری هایی که دست و پا در اثر آنها ضعیف می شدند به منظور پیشگیری از فلج استفاده می شد و اثراتی را به مدت سه تا چهار ماه ایجاد می کرد.

پاکنژاد گفت: اما در حال حاضر تنها موردی که از بوتاکس به منظور درمان استفاده می شود و مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است، استفاده برای درمان سردردهای میگرنی مزمن است.

وی با بیان اینکه بوتاکس برای درمان سردرد میگرنی مزمن به صورت علمی در سراسر دنیا و همچنین در ایران تزریق می شود، افزود: بیمارانی که شرایط استفاده از این روش درمانی را داشته باشند می توانند زیرنظر پزشکان باتجربه در زمینه تزریق بوتاکس از این روش درمانی استفاده کنند.

دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی سردرد در ادامه با بیان اینکه کنگره سردرد از 25 تا 27 شهریورماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می شود، گفت: در این کنگره کارگاهی به منظور بازآموزی استفاده از روش بوتاکس در درمان سردردهای میگرنی برای پزشکان جوان برگزار می شود.

منبع : ایرنا

مطالب مرتبط :

 درمان خانگی میگرن با روغن نعناع و اوکایپتوس

چگونه میگرن را با غذا درمان کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ