برای بهبود گرفتگی عضلات چه راهکارهایی وجود دارد ؟

nazari
گرفتگی عضلات جز دردهایی است که معمولا گرفتار می شویم. توصیه های طبیعی که مادربزرگ ها در این باره دارند شاید عجیب به نظر برسد اما بسیار مؤثر هستند.

گرفتگی عضلات جز دردهایی است که معمولا گرفتار می شویم . برای درمان گرفتگی عضلات راهکارهای زیر را به شما پیشنهاد می کنیم ..

تنفس صحیح

اگر شما به روش صحیحی نفس بکشید، ماهیچه ها شل می شوند. نفس عمیق را به مدت ده ثانیه ادامه دهید و سپس در همین مدت، نفس را بیرون برانید.

مصرف عسل

گرفتگی عضلات ممکن است ناشی از کمبود پتاسیم باشد. مصرف خوراکی های سرشار از پتاسیم مانند عسل، موز و سیب زمینی روش خوبی برای دوری از گرفتگی عضلات است.

منیزیوم

کمبود منیزیوم نیز می تواند باعث ایجاد گرفتگی عضلات شود. ازهمین رو خوراکی های سرشار از منیزیوم مانند شکلات، سبزیجات سبز و غلات سبوس دار راهکاری عالی برای پیشگیری از این ناراحتی است.

ماساژ

ماساژ بدن با روغن گیاه اسطوخودوس برای تسکین گرفتگی عضلات بسیار مؤثر خواهد بود.

بهره مندی از سرما

قسمتی از بدن که دچار گرفتگی شده است را زیر آب سرد بگیرید یا تکه ای یخ را درون پارچه بپیچید و روی آن بگذارید. پس از چند دقیقه گرفتگی برطرف می شود.

خوشبختانه گرفتگی های عضلات معمولا خیلی طول نمی کشد و پس از چند دقیقه برطرف می شود. بهتر است بدانید مصرف کافی مایعات روش پیشگیرانه مؤثری در این مورد است.

منبع: قدس آنلاین

مطالب مرتبط :

علت گرفتگی عضلات بدن چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ