دشمنان مو را می شناسید ؟

nazari
اجازه دهید موها به روش طبیعی خشک شوند

گرما و حرارت بیش از حد بزرگ‌ترین دشمن موی شماست. تا جایی که ممکن است از گرما دوری کنید. درست است که کنار گذاشتن سشوار و اتو برای خانم‌ها دشوار به نظر می‌رسد، اما بهتر است استفاده از این وسایل را به بعد از خشک شدن موها موکول کنید.

حتما قبل از سشوار کشیدن از یک سرم مقاومت‌کننده در برابر گرما استفاده کنید تا آسیب کمتری به موهای‌تان وارد شود. فراموش نکنید که استفاده از سشوار، اتو و بابلیس به عادت هر روزه شما تبدیل نشود.

راهکارهای تقویت مو

ماساژ مو با روغن برای حفظ چربی و رطوبت مو، پوست سرتان را با روغن ماساژ دهید، ماساژ دادن مو باعث می‌شود رطوبت موهای‌تان حفظ شود. می‏توانید از روغن زیتون، روغن بادام، روغن نارگیل یا ترکیبی از این روغن‌ها را استفاده کنید. مقداری روغن روی مو ریخته و به آرامی ماساژ دهید، مدت یک ساعت بگذارید روی موها بماند سپس با شامپو موهای‌تان را بشویید.

ماسک تخم‌مرغ

ترکیب زرده تخم مرغ، روغن زیتون و عسل درمان خوبی برای موخوره محسوب می‌شود. یک زرده تخم مرغ را با سه قاشق سوپخوری روغن زیتون و یک قاشق سوپخوری عسل مخلوط کنید تا یکدست شود. این ماسک را به آرامی روی موهای‌تان ماساژ دهید به‌طوری که کل مو را در بر بگیرد. برای تاثیر بیشتر بهتر است موهای‌تان را با یک کیسه یا کلاه حمام بپوشانید تا مواد جذب موها شود. پس از یک ربع تا 20 دقیقه، موهای‌تان را با شامپو ملایمی بشویید.

کرم روغن زیتون و سرکه سیب

موخوره بیشتر در موهای خشک دیده می‌شود، برای اینکه خشکی مو را از بین ببرید. سه قاشق غذاخوری روغن زیتون، دو قاشق غذا خوری سرکه سیب، سه قاشق غذاخوری عسل و دو قطره افشره خوراکی رزماری را با هم مخلوط کنید. ترکیب این مواد پس از مدتی شما را از شر موخوره خلاص می‌کند.

ماسک تهیه شده را روی موهای‌تان بگذارید و کمی ماساژ دهید سپس موهای‌تان را با یک حوله یا دستمال ببندید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند سپس موهای‌تان را شست‌وشو دهید.

از برس مناسب استفاده کنید

توصیه می‌شود از برس و شانه‌هایی استفاده کنید که نوک نرمی دارند. برس و شانه‌های فلزی باعث صدمه دیدن مو‌ها می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود از برس‌ها و شانه‌هایی از جنس طبیعی مثل چوب استفاده کنید. فراموش نکنید که یک بار در روز شانه زدن مو کافی است. از برس کشیدن موهای خیس خودداری کنید. چون سبب کشیدگی موها و آسیب به آنها می‌شود. علاوه بر اینها از گیره، سنجاق سر و کش‌های بیش از حد محکم هم استفاده نکنید.

 مطالب مرتبط :

ماسک‌های دست ساز برای تقویت مو

غذاهای مفید برای تقویت ناخن‌ و مو‌ را بشناسید

چگونه موهای خود را پرپشت و تقویت کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ