آیا مصرف برنج با ماست فراموشی می‌آورد؟

mousavi
یکی از اشتباهات مردم این است که برنج را همراه با ماست مصرف می‌کنند که خود موجب افزایش سردی و تری مغز می‌شود، غلبه بلغم در مغز موجب فراموشی, سستی و تنبلی می‌شود.

رطوبت و غلبه سردى در مغز موجب سستى و تنبلى مغز می‌شود، همچنین موجب کندى ذهن و کدورت حواس می‌شود و شخص را کودن و ابله مى‌کند.

ــ باید دانست که هرچقدر رطوبت و بلغم در سر و مغز بیشتر افزایش پیدا کند به همان میزان تیزهوشی و قوه ادراک کاهش پیدا می‌کند؛ فرد دچار فراموشی می‌شود، البته در این نوع از فراموشی فرد احساس سنگینی در سر و ترشحات بینی دارد.

ــ افزایش رطوبت در سر موجب سرگیجه، تشنج، سکته و صرع می‌شود که رفع غلبه رطوبت در مغز به بهبودی کمک می‌کند.

 ــ مصرف بعضى از غذاها خود موجب افزایش رطوبت و بلغم در بدن مى‌شود که غذاهای با طبع سرد و تر نامیده می‌شود.

ــ یکی از اشتباهات مردم این است که برنج را همراه با ماست مصرف می‌کنند که خود موجب افزایش سردی و تری مغز می‌شود.

ــ مرحوم عبدالله احمدیه عقیده دارد که از غذاهای سرد و تر می‌توان به ماست، خیار، هندوانه، کاهو، آلو، اسفناج، نارنج، پرتقال، برنج، گوشت گاو، گوشت بز، گوشت خروس, گوجه‌فرنگی, گوجه‌سبز, میوه‌های تابستانی, دوغ, اسفناج و … اشاره کرد.

ــ اشخاصى که طبیعتى «سرد و تر» و مزاج بلغمى دارند یا دچار غلبه بلغم در بدن هستند, باید از خوردن غذاهاى «سرد و تر» پرهیز کنند چرا که مصرف این غذاها به افزایش سردی و تری کمک می‌کند.

ــ مصرف دم‌کرده استخودوس به پاکسازی مغز کمک می‌کند, استخودوس مغز را گرم کرده, حزن و اندوه و کدورت را از مغز از بین می‌برد.

ــ از همین رو است که استوخدوس را «جاروی دماغ یا مغز» می‌نامند، زیرا رطوبت مغز را از بین برده و موجب نشاط افراد می‌شود، همچنین حافظه را قوت داده و ذهن را روشن می‌کند.

منبع:خبرگزاری تسنیم

مطلب مرتبط:

یک کاسه ماست معجزه می‌کند

“ماست” چه زمانی علیه ماست

چه کسانی نباید ماست بخورند+توضیح دکتر محسن ناصری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ