برای سالم ماندن کلیه ها چه بخوریم ؟

nazari
کلیه ها از اعضای حیاتی بدن هستند که مواجه شدن با مشکلی در این عضو می تواند موجب مرگ فرد نیز شود.

یک اورولوژیست گفت: برای تشخیص بیماری‌های کلیوی انجام آزمایشهای ساده خون و ادرار کافی است.

دکتر محمدعلی حسینی اظهار کرد: کلیهها از اعضای حیاتی بدن هستند که مواجه شدن با مشکلی در این عضو میتواند موجب مرگ فرد نیز شود.

وی ادامه داد: کار کلیه ها دفع سموم بدن است و برای حفظ سلامت آن باید همیشه بویژه در مناطق گرم و در فصل گرما، مایعات کافی بویژه آب مصرف شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز افزود: برای تشخیص بیماریهای کلیوی و سنجش سلامت آن، آزمایشهای ساده خون و ادرار کافی است که در آزمایش ادرار تشخیص داده میشود که آیا فرد دچار نارسایی کلیوی، عفونت یا بیماریهای دیگر کلیوی شده است یا خیر. رنگ روشن ادرار نشاندهنده آن است که فرد به اندازه کافی، آب مصرف کرده اما رنگ تیره آن یعنی مصرف آب کم بوده است. همچنین از طریق آزمایش خون که کارکرد کلیهها را نشان میدهد میتوان از سلامت کلیهها مطمئن شد.

وی عنوان کرد: وقتی آب کمی به بدن میرسد، کلیهها ضعیف شده و به دنبال آن کلیه نیز وظیفه خود را که دفع سموم بدن است به خوبی انجام نخواهد داد و سموم در بدن باقی می‌ماند. این حالت موجب خشکی پوست و دهان خواهد شد که در این صورت باید بلافاصله مایعات جایگزین شوند، زیرا کلیه عضوی است که مانند ماهی باید در آب شناور باشد و در صورت خشک شدن و نیز غلیظ بودن ادرار موجب وارد آمدن صدمه به سلولهای کلیه میشود.

حسینی افزود: در 24 ساعت حدود 170 بار خون موجود در بدن ما از کلیهها عبور کرده و تصفیه میشود که در صورت وارد آمدن کوچک‌ترین آسیبی به کلیه که امر تصفیه خون را با مشکل مواجه کند، فرد کمکم دچار نارسایی کلیوی خواهد شد.

این متخصص اورولوژی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که وقتی کلیه آسیب ببیند و از کار افتد، ترمیمپذیر نخواهد بود به همین دلیل تشخیص و درمان زودهنگام هر نوع بیماری و اختلال در عملکرد کلیهها از پیشرفت بیماریهای کلیوی و تبدیل آن به نارسایی جدی پیشگیری میکند.

منبع : ایسنا

مطالب مرتبط :

داروهای طبیعی برای از بین بردن سنگ کلیه و سنگ مثانه

نشانه‌های عفونت کلیه در زنان باردار چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
صاحبه

صاحبه

1395-09-04 - 21:36 پاسخ

اطلاعاتتون خیلی خوب بوده ممنون بابت همه چی

فرهاد

فرهاد

1394-06-14 - 17:34 پاسخ

منم ممنونم ازاطلاعات خوبتان

زهرا

زهرا

1394-06-12 - 03:12 پاسخ

سایتتون بی نظیره امیدوارم خودتون همیشه همیشه سالم و تندرست باشین.دست همه تون رو میبوسم.