علل و راههای درمان و پیشگیری از ترک پا را می دانید ؟

nazari
بیشترین محلی که افراد دچار ترک پوست می شوند، در ناحیه کف پا است.

در علت ترک پاشنه پا که به دلیل خشکی پوست یا اگزما ایجاد می شود، شکافی در سطح پوست ایجاد می شود که گاهاً بسیار دردناک است همچنین خشکی هوا باعث افزایش خشکی پوست می شود، این خشکی عامل مستعدکننده ایجاد ترک است و بیشترین محلی که افراد دچار ترک پوست می شوند، در ناحیه کف پا است.

علل ایجاد ترک پا

1-بیماریهای سیستمیک در بدن مانند: دیابت، پسوریازیس ،چاقی (وزن بالای افراد)و

2-خشکی هوا و فصول سرد

3- یائسگی در خانمها

4- استفاده از صندل

5- هر عاملی که سبب کاهش جریان خون در پاها گردد

به دلیل وجود فشار بر مناطق خاص سطح کف پا و کاهش خونرسانی ، پوست آسیب دیده و واکنش پوست به این فشار مداوم، ضخیم تر شدن پوست و به دنبال آن ترک پوست کف پا است.

پیشگیری ودرمان:

حفظ بهداشت پاها بسیار مهم است ودر صورت آلودگی و نفوذ میکروب در داخل ترکها ، پاشنه ها بسیار دردناک و عفونی می گردند.

برطرف نمودن عوامل محرک از مهمترین راههای درمانی برای رفع خشکی پوست است وعوامل محرک مانند تماس مستقیم با سطوح و محیط است که با راههای ساده مانند پوشیدن جوراب می توان از این مورد پیشگیری کرد.

استفاده از ترکیبات کراتولیتیک و ترکیباتی که باعث ترمیم سریع پوست و زخم می شوند نیز از راههای درمان ترک است .

همچنین دیگر ترکیبات مورد استفاده برای درمان ترک پوست شامل ترکیبات اوره، سالیسیک اسید و گلیسیرین اوسرین و حتی وازلین است و با استفاده از این مواد نیازی به درمان های غیرمتعارف دیگر نیست.

یکی از روشهای درمانی گذاشتن پاها به مدت حداقل 30 دقیقه در آب گرم وسپس خشک کردن پاها می باشد. در مواردی که پوسته های ضخیم وجود دارد می توان با استفاده از سنگ پا این پوسته های ضخیم را بعد از خیس خوردن پاشنه ها در آب گرم جدا نمود و سپس خشک نموده با کرم های نامبرده مانند گلیسیرین واوسرین و یا کرم جی مالش داد لازم به ذکر است که حتما باید از جوراب برای محافظت پا تا بهبود دائمی استفاده نمود.

مطالب مرتبط :

درمان خانگی ترک پاشنه پا با شلغم

درمان ترک پاشنه‌ پا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ