روغن زیتون چه معجزاتی برای پوست و موها دارد ؟

nazari
باید بدانید روغن زیتون دارای اثرات فوق العاده ای در زیبایی و سلامت پوست، مو، ناخن ها و… است. کافی است فقط طریقه به کار بردن صحیح این روغن را بدانید، در این صورت دیگر نیازی ندارید که هر روز هزینه های زیادی صرف خرید محصولات زیبایی کنید.

تا به حال از فواید روغن زیتون بسیار شنیده اید، اینکه مصرف آن در غذاها چه فواید شگفت آوری دارد و اما به احتمال قوی تا امروز کمتر از روغن زیتون به صورت موضعی استفاده کرده اید. باید بدانید روغن زیتون دارای اثرات فوق العاده ای در زیبایی و سلامت پوست، مو، ناخن ها و است. کافی است فقط طریقه به کار بردن صحیح این روغن را بدانید، در این صورت دیگر نیازی ندارید که هر روز هزینه های زیادی صرف خرید محصولات زیبایی کنید؛ نگاهی به وسایل داخل آشپزخانه خود بیندازید و با استفاده از روغن زیتون یک محلول معجزه آسا برای پوست، مو و ناخن خود بسازید.

روغن معجزه آسای ضد شوره:

ابتدا موهایتان را با آب گرم مرطوب و نم دار کنید. وقتی موهایتان مرطوب باشد می توانید مطمئن باشید که روغن مستقیماً پوست کف سر شما را درمان می کند و چون فولیکول ها مرطوب شده اند و دیگر روغن را مصرف نمی کنند در مرحله دوم روغن را گرم کنید. روغن گرم بهتر می تواند پوست خشک و شوره زده کف سر شما را درمان کند. موهایتان را به چند قسمت تقسیم کنید و روغن زیتون گرم (نه آنقدر گرم که موها و پوست سر را بسوزاند) را روی تمام پوست کف سر ماساژ دهید. سر را با یک حوله یا کلاه حمام بپوشانید و اجازه دهید روغن زیتون روی پوست شما بماند تا به خوبی پوست را تغذیه کند سپس موها را با شامپو بشویید بعد از این درمان به هیچ وجه برای شک کردن موها از سشوار استفاده نکنید و اجازه دهید موها با جریان هوا خشک شوند. سشوار باعث به وجود آمدن شوره سر و سایر مشکلات برای کف سر می شود.

چسب روغن زیتون برای ناخن های شما:

روغن زیتون تاثیراتی فوق العاده در رشد و سلامت ناخن های شما دارد، شما می توانید روغن زیتون را به روش هایی مختلف برای سلامت ناخن هایتان به کار ببرید.

اگر ناخن شکننده دارید:

برای اینکه شکنندگی ناخن هایتان را از بین ببرید، یک چهارم فنجان روغن زیتون را به آرامی گرم کرده، سپس یک کپسول ویتامین E باز کنید و درون آن بریزید. این مخلوط را روی کوتیکول ها (پوست اطراف ناخن) و سطح ناخن ها ماساژ دهید. روغن زیتون این مخلوط ناخن ها را قوی کرده و باعث افزایش انعطاف پذیری آنها می شود و ویتامین E نیز ناخن ها را تغذیه می کند.

اگر ناخن های شما نرم است:

اگر دوست دارید ناخن هایی سفت و محکم داشته باشید، نصف فنجان پوسته گردو را خوب بکوبید تا پودر شود، سپس با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری روغن کرچک و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید تا کاملاً به شکل چسب شود، این چسب را روی ناخن هایتان ماساژ دهید و سپس بشویید، برای محکم شدن ناخن هایتان این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

اگر می خواهید ناخن هایتان زودتر رشد کند:

برای کمک به رشد ناخن ها، نصف فنجان گوجه فرنگی رنده شده را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون در یک کاسه مخلوط کنید و حدود ۱۰ دقیقه انگشتان تان را داخل این مخلوط نگه دارید و سپس انگشتان تان را آب بکشید و با حوله ای آنها را خشک کنید. گوجه فرنگی دارای بیوتین است، بیوتین یک ماده طبیعی شناخته شده برای رشد ناخن ها و مو است. روغن زیتون نیز به حفظ رطوبت ناخن ها و کوتیکول ها کمک می کند.

مطالب مرتبط :

روغن زیتون چه تاثیری بر شادابی دارد؟

خواص روغن زیتون؛ برگرفته از کتاب طب الرضا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ