4 + 5 نکته‌ای که در مورد چاقی نمی‌دانید

meysam
چـرا باید همین‌حالا لاغــر شویـد: هیچ می‌دانید اگر BMI شما در محدوده چاقی قرار داشته باشد، زندگی‌تان با خطرهای متفاوتی روبه‌روست؟ از پوکی استخوان گرفته تا به مخاطره افتادن زندگی زناشویی‌تان!

مجله سیب سبز:هیچ می‌دانید اگر BMI شما در محدوده چاقی قرار داشته باشد، زندگی‌تان با خطرهای متفاوتی روبه‌روست؟ از پوکی استخوان گرفته تا به مخاطره افتادن زندگی زناشویی‌تان! چاقی می‌تواند سلامت بدن را به شیوه‌های عجیبی تحت‌تاثیر قرار دهد؛ باعث کاهش حافظه در خانم‌های مسن شده، تاثیر واکسن آنفلوآنزا را کاهش داده و حتی می‌تواند زندگی زناشویی شما را تحت‌تاثیر قرار دهد. در ادامه با آخرین تاثیرات کشف شده‌ای که چاقی بر زندگی و سلامت شما می‌گذارد، بیشتر آشنا خواهید شد و انگیزه‌های لاغری‌تان قوی‌تر از پیش می‌شود!

مجله سیب سبز: سن بالا وزن بالاتر

تغییر در چربی بدن و ماهیچه‌ها که با افزایش سن بروز می‌کند، باعث افزایش تدریجی چربی بدن و کاهش تراکم عضلات بدن است و همان‌طور که پا به سن می‌گذاریم، چاق‌تر می‌شویم.
 بعد از60 سالگی، این روند به‌خصوص در مردان کاهش اندکی می‌یابد. این مورد بین زنان و مردان متفاوت است. براساس گفته‌های محققان، در کل هر فردی افزایش وزن را تجربه می‌کند اما زنان تا دهه هفتم زندگی هم به افزایش وزن ادامه می‌دهند و تا قبل از اینکه روند کاهش وزن در آنها آغاز شود، توده عضلانی‌شان همچنان تحلیل می‌رود. اما فرایند کاهش وزن در مردان سریع‌تر آغاز می‌شود.
در ضمن تغییرات هورمونی و تحلیل بافت‌های عضلانی، کاهش اشتها هم به این کاهش وزن بدن کمک می‌کند؛ حتی اگر شما لاغر باشید، طعم و بوها را کمتر احساس خواهید کرد و اشتهای‌تان کمتر می‌شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ