آیا گیاه افدرا علاوه بر لاغری عارضه های جانبی هم دارد؟ (قسمت سوم )

nazari
در مورد عوارض جانبی گیاه فدرا در این مقاله بخوانید

چگونه از افدرا استفاده کنیم؟

اگر از گیاه افدرا استفاده می کنید، از یکی از منابع حاوی کافئین مانند قهوه در کنار آن استفاده نمایید و همچنین در صورت مصرف افدرا از آب زیادی استفاده کنید تا مواد خطرزای موجود در گیاه هرچه زودتر از بدن خارج شود. لازم به ذکر است، ۸۸ درصد آن بعد از ۴ ساعت و ۹۷ درصد آن بعد از ۴۸ ساعت از طریق ادرار از بدن خارج می شوند. در ضمن از افدرا در هنگام شب استفاده نکنید، زیرا این گیاه به خواب رفتن را مشکل می سازد و ممکن است مشکلات خواب یا بی خوابی برایتان به همراه داشته باشد.

اثرات جانبی افدرا

تا قبل از سال ۲۰۰۵ افدرا یک ماده قانونی و مجاز به حساب می آمد؛ اما بعد از تحقیقات متعدد و گزارشات مختلف مبنی بر عوارض خطرناک این گیاه، دو ماده افدرا و افدرین به عنوان مواد خطرناک شناسایی شدند و توسط سازمان غذا و داروی آمریکا ممنوع گردیدند؛ و اکنون بسیاری از شرکت های خارجی در ترکیب مکمل های لاغری خود از این گیاه استفاده نمی کنند.

چند مورد از عوارض این گیاه در زیر آمده است:

1.عوارض ناشی از افزایش سطح انرژی در بدن مانند اضطراب، افزایش تعریق، گرگرفتگی، ختلالات خواب و بی خوابی.

2.اختلالات عصبی مانند جنون، رعشه، برافروختگی، خارشک، خستگی و سردرد.

3.اختلال در سیستم گردش خون مانند افزایش فشارخون و احتمال سکته از دیگر عوارض این گیاه است.

4.اختلال در ژن ها: تحقیقات آزمایشگاهی نشان می دهد افدرا ممکن است فعالیت تیروزیناز و ملانین را کاهش دهد. چون افدرا بر بیان ژن تیروزیناز موثر است.

5.سایر عوارض مانند اسهال، آلرژی، افزایش دفع ادرار و

سخن آخر:

کاهش وزن تنها با تکیه بر داروهای گیاهی بدون رژیم غذایی و فعالیت بدنی ممکن نیست. در حقیقت بهترین راه برای کاهش وزن با تکیه بر سبک زندگی درست استوار است که شامل رژیم غذایی کم کالری و سالم و نیز فعالیت بدنی مداوم می باشد و استفاده از ترکیبات گیاهی تنها جنبه کمکی دارند. علاوه بر این باید از ایمن بودن ترکیبات گیاهی که استفاده می کنید اطمینان حاصل کنید تا به عوارض جانبی و خطرزای ناشی از آن ها دچار نشوید.

مطالب مرتبط :

 آیا گیاه افدرا علاوه بر لاغری عارضه های جانبی هم دارد؟ (قسمت اول)

 آیا گیاه افدرا علاوه بر لاغری عارضه های جانبی هم دارد؟ (قسمت دوم)

با قرص های لاغری چه کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ