گیاهی که تشنگی در ماه مبارک رمضان را رفع می کند

mousavi
این متخصص طب سنتی ادامه داد: تابستان اوج صفراست؛ مصرف خرفه، خشکی گرمی و حرارت را فرو می‌نشانند و باعث برطرف شدن و از بین رفتن دردهایی که ناشی از حرارت و گرمی در بدن است می‌شود.

غلامرضا کردافشاری اظهار داشت: گیاهی به‌نام خرفه وجود دارد که پیامبر(ص) می‌فرماید: از این گیاه پُرمنفعت‌تر نداریم, گیاهی که در پارک‌ها, باغچه‌ها و هر جایی که آب وجود دارد, این گیاه را خواهید دید.

به‌گفته وی، این گیاه شبیه شنبلیله است و برگ‌های روغنی‌مانندی دارد, ساقه‌اش هم مایل به قرمزی است, کاملاً روی زمین پهن می‌شود. جنوبی‌ها خیلی از این استفاده می‌کنند, بوعلی سینا معتقد است که خرفه حرارت و عطش و صفرا را رفع می‌کند.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: تابستان اوج صفراست؛ مصرف خرفه خشکی گرمی و حرارت را فرو می‌نشانند و باعث برطرف شدن و از بین رفتن دردهایی که ناشی از حرارت و گرمی در بدن است می‌شود.

وی گفت: از حضرت فاطمه صلوات الله علیها روایت شده سبزی خرفه را به حضرت زهرا(س) نسبت دادند و گفته شده: خرفه سبزی حضرت زهرا سلام الله علیها است، همچنان که شقایق را «النعمان»گفتند, همانا بنی‌امیه آن را تغییر دادند و پس خرفه را بقلة الحمقاء «گیاهان نادانان» نامیدند و حمقاء را صفت سبزی نامیدند به‌خاطر اینکه خرفه سر راه مردم روییده و در سر راه رفت و آمد مردم روییده می‌شود و حیوانات از آن تغذیه می‌کنند.

این متخصص طب سنتی یادآور شد: بنی‌امیه اسم این گیاه را به‌خاطر بغض و عداوتی که به حضرت زهرا(س) داشتند به گیاه احمق‌ها نامیدند تا استفاده نشود و خدا لعنتشان کند.

کردافشاری بیان داشت: گیاه به این پُرمنفعتی را که پیامبر این‌همه تأکید کرده است گیاه دیوانه‌ها منسوب کردند، هنوز هم این تبلیغات بنی‌امیه در روستاها وجود دارد. من در بعضی از روستاها از افراد پرسیدم که چرا خرفه نمی‌خورند, می‌گویند: «این سبزی دیوانه‌هاست».

وی خاطرنشان کرد: خرفه مختص جاهای گرم است. در مقالات آمده است که مردم جزایر گرم اروپایی کمتر دچار سکته‌های قلبی و مغزی می‌شوند و در بررسی‌های‌شان مشخص شده است که ساکنان جزایر گرم اروپایی از سبزی خرفه زیاد استفاده می‌کردند چرا که خرفه التهابات درون را فرو می‌نشاند و سرشار از امگا3 است.

منبع: تسنیم

مطلب مرتبط:

درمان گیاهی کبد چرب چیست ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ