می دانید روزه بدن را سم زدایی می کند؟

mousavi
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در مدت یک ماه روزه‌داری، انسان دارای یک بدن تازه، تعمیر یافته و آزاد می‌شود و از قید و بند سموم رهایی می‌یابد.

غلامحسین صدری در گفت و گو با خبرنگارما افزود: دلیل بروز بیشتر بیماریها ناشی از تخمیر یافتن غذا در روده ها است که روزه سبب اصلاح آن و درمان بیماریها می شود

وی با بیان اینکه روزه تأثیرات زیادی بر سلامتی روح و جسم روزه داران دارد و تحقیقات بسیاری در این خصوص از سوی جامعه پزشکی در سطح دنیا شده است، افزود: در تحقیقات یک پزشک آمریکایی که اثرات روزه گرفتن را بررسی کرده است آمده که روزه برای درمان ۲۹ مورد از بیماری‌های صعب العلاج، تجویز می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: درمان بیماری‌هایی مانند سرطان خون، بیماری‌های عصبی، یبوست مزمن، ناراحتی مثانه، گرفتگی مجاری خون، فشار خون بالا، بیماری‌های معده و روده، امراض چشمی، افسردگی، ضعف جنسی و ورم کیسه‌ صفراء گرفتن روزه تجویز می شود.

وی گفت: “جگر” که برای حل و هضم غذا مجبور است دایما صفرای خود را مصرف کند در مدت سی روز (یک ماه روزه‌داری) ترشحات صفرائی را صرف حل کردن باقیمانده‌ غذای جمع‌ آوری شده خواهد کرد.

صدری اضافه کرد: امروزه جامعه پزشکی به این نتیجه رسیده است که روزه گرفتن با کاهش دریافت ۲۰ تا ۴۰ درصدی مصرف غذا باعث فعال شدن سیستم ایمنی بدن می شود.

وی اعلام کرد: حذف سموم ذخیره شده در بدن، دستگاه گوارش و سایر اعضای بدن که در هضم و جذب مواد غذایی نقش دارند در این ماه استراحت کرده تا پس از روزه داری به فعالیت های گذشته خود بازگردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: روزه داران نباید در مصرف غذا زیاده روی کنند زیرا در زمان روزه داری، اسید معده به جای غذا به وسیله صفرا خنثی می شود و زخم معده را به دنبال نخواهد داشت به همین دلیل داشتن برنامه غذایی صحیح در ایام ماه مبارک رمضان می تواند برای روزه داران نقش اساسی را ایفا کند.

وی اظهار داشت: گر چه در روزه‌‌داری در آغاز، گرسنگی و گاهی نوعی تحریک عصبی و سپس ضعف احساس می‌شود ولی در عین حال کیفیت پوشیده‌ای به فعالیت می‌افتند و در نتیجه همه‌ اعضا، مواد خاص خود را برای نگهداری و تعادل محیط داخلی قلب، قربانی می‌ کنند.

منبع: قدس آنلاین

مطلب مرتبط:

می دانستید این معجون شگفت انگیز بدن شما را سم زدایی می کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ