این روش های درمان خانگی پایه علمی دارد؟

هر کشور و ملیتی، روش درمانی خانگی منحصر به فردی دارد. در این مطلب به نقل از «MSN» به روش های درمان خانگی در چند کشور که پایه علمی دارد، اشاره شده است.

هر کشور و ملیتی، روش درمانی خانگی منحصر به فردی دارد. در این مطلب به نقل از «MSN» به روش های درمان خانگی در چند کشور که پایه علمی دارد، اشاره شده است.

اندونزی: زنجبیل برای تقویت قلب

این کشور بالاترین آمار مصرف زنجبیل را در دنیا دارد. مردم این کشور نه تنها این ادویه را به غذا اضافه می کنند بلکه به چای، شیرینی، نان و … نیز زنجبیل می افزایند. محققان دانشگاه استنفورد می گویند، مصرف روزی نصف قاشق زنجبیل، گرفتگی رگ ها را تا 27 درصد کاهش می دهد و بیشتر از 2برابر آسپرین در پیشگیری از لختگی خون موثر است. (بامشورت پزشک )

ژاپن: قارچ برای کنترل میزان کلسترول

در این کشور قارچ، دارو به حساب می آید. به طور میانگین یک زن ژاپنی سالانه 8 کیلوگرم قارچ مصرف می کند. افزودن قارچ به برنامه غذایی روزانه، میزان کلسترول را تا 30 درصد کاهش می دهد.

هند: زردچوبه قندخون را ثابت نگه می دارد

در این کشور، زردچوبه نه تنها یک ادویه محسوب می شود بلکه از آن برای درمان قندخون بالا نیز استفاده می شود. ماده فعالی به نام «کورکومین» در زردچوبه، میزان قندخون را کاهش می دهد و تنظیم می کند و در زمان بالا رفتن قندخون به پانکراس کمک می کند تا انسولین ترشح کند. برای به دست آوردن نتیجه مطلوب، روزانه حداقل نصف قاشق چای خوری زردچوبه مصرف کنید.

سریلانکا: نارگیل برای مقابله با چربی

هر شهروند این کشور به طور میانگین سالی 116 عدد نارگیل مصرف می کند. این منطقه استوایی دارای کمترین آمار ابتلا به چاقی مفرط در جهان است؛ زیرا روغن نارگیل غنی از اسیدهای چرب است که با سرعت در بدن جذب می شود؛ این امر باعث تسریع میزان سوخت و ساز در بدن می شود و احساس سیری طولانی مدت ایجاد می کند.

نتایج بررسی ها نشان می دهد، مصرف 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل در روز می تواند باعث کاهش یک کیلو و 300 گرم چربی در ماه شود.

اتریش: یوگا برای مقابله با بی خوابی

در بیشتر کشورها، مردم برای کاهش استرس به یوگا می پردازند اما در کشور اتریش، یوگا برای مقابله با بی خوابی نیز انجام می شود. نتایج بررسی ها نشان می دهد که انجام یوگا، 20 دقیقه در روز همانند قرص خواب مفید است. علاوه بر آن، یوگا باعث کاهش استرس، تنش های مزمن و افسردگی می شود. حرکات کششی و تنفس های عمیق باعث می شود بدن انتقال دهنده عصبی به نام GABA ترشح کند که تأثیر آرام بخشی روی سیستم عصب می گذارد.

انگلستان: خردل برای مقابله با درد عضله

حمام کردن در وان آب حاوی دانه های خردل، یک درمان خانگی در این کشور است. ترکیب خردل باعث می شود گردش خون فعال بماند؛ عضله سفت را شل می کند و بافت های آسیب دیده را التیام می دهد.

آلمان: دمنوش بابونه برای مقابله با گاز معده

نوشیدن 2 فنجان دمنوش بابونه در روز می تواند نفخ را کاهش دهد. بابونه ترشح کورتیزول را کاهش می دهد. کورتیزول نوعی هورمون است که هنگام استرس ترشح می شود و باعث گرفتگی عضله می شود.

روسیه: سیر، مقابله با عفونت های ویروسی

روس ها برای مقابله با سرماخوردگی و آنفلوآنزا از سیر استفاده می کنند. محققان مصرف روزی یک حبه سیر را توصیه می کنند. سیر حاوی ترکیب ارگانیک است که با عفونت های ویروسی مقابله می کند. مصرف یک حبه سیر در روز می تواند خطر عفونت را تا 43درصد کاهش دهد.

فنلاند: قهوه برای مقابله با افسردگی

یکی از کشورهایی که در آن میزان مصرف قهوه بسیار بالاست، فنلاند است؛ هر فنلاندی سالانه هزار و 640 فنجان قهوه می نوشد، که روزی بیشتر از 4 فنجان می شود. در قرن 18 که قهوه برای اولین بار وارد این کشور شد، از آن به عنوان داروی ضدافسردگی استفاده می شد. مصرف روزی 2 فنجان قهوه می تواند افسردگی را تا 34 درصد کاهش دهد. ترکیب کافئین با آنتی اکسیدان موجود در قهوه به مغز انرژی می دهد و باعث ترشح هورمون های ضدافسردگی مانند سروتونین و دو پامین می شود.

نیوزیلند: عسل برای مقابله با سینوزیت و عفونت گلو

عسل رفع کننده التهاب سینوس ها و گلو است.

به گفته محققان، آنتی بیوتیک های طبیعی و آنزیم های موجود در عسل تقریبا 100 درصد میکروب ها و ویروس ها را از بین می برد.

مصر: گشنیز برای مقابله با مسمومیت غذایی

گشنیز یکی از قدیمی ترین انواع ادویه در جهان محسوب می شود. در مصر از گشنیز برای رفع مشکلات معده استفاده می شود. تخم گشنیز روند درمانی التهاب روده و مشکلات معده را تسریع می کند. گشنیز با باکتری هایی از جمله ای کولای و سالمونلا مقابله می کند. یک قاشق غذاخوری پودر گشنیز را به مدت 5 دقیقه در آب داغ خیس کنید و بنوشید. روزی 3لیوان از این مخلوط میل کنید تا حال شما خوب شود. (با مشورت پزشک)

منبع: سلامت نیوز

مطلب مرتبط:

درمان خانگی گرفتگی سینوس با چای گوجه‌ فرنگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ