لباس‌های رنگ‌ روشن چه تأثیری بر روحیه کودکان دارد؟

از رنگ های روشن برای لباس کودکان پر جنب و جوش استفاده کنید .

رنگ ها در زندگی افراد به عنوان محرک های زندگی به شمار می روند اما در زندگی کودکان حال و هوای خاص تری ایجاد می کنند به طوری که در روحیات آنان نیز تاثیرگذار هستند

روانشناسی رنگها

دکتر « بهروز دولتشاهی » دارای دکترای روان شناسی بالینی و عضوهیات علمی دانشگـاه توانبخشی ضمن بیان مطلب فوق در گفت و گو با ایسنا گفت : کودکان در محیط با رنگ های خام مثل آبی و قرمز شادمانی و هیجانات بالاتری دارند و اغلب به هنـگام شاد بودن از این رنگ ها در نقـاشی های خود استفاده بیشتری می کنند . همچنین به هنگام ناراحتی نیز بیشتر از رنگ های غیرخامی مثل خاکستری و مشکی استفاده می کنند.

دکتر دولتشاهی ادامه داد : توصیه می شود تا برای کودکانی که جنب و جوش و فعالیت زیادی دارند کمتر از رنگ های قرمز و بنفش در محیط و لباسهای آنها استفاده شود و بیشتر از رنگ هایی مثل آبی و صورتی و رنگ های روشن تر استفاده گردد.

گفتنی است ؛ دکتر « مریم علمدار » متخصص اعصاب و روان در رابطه با علت تاثیر رنگ ها نیزگفت : امواج نوری حاصل از رنگ ها الگوی خاصی دارند که منجر به رفتارهای خاص می شود که در واقع در مغز به هنگام دریافت یک سری امواج با طول موج خاص ایجاد یک حس خاص و یا نیاز به ارضای حس خاص بروز می کند. دکتر علمداری ادامه داد : رنگ ها بر روی تونیسیته عضلانی اثر می گذارند . برای مثال رنگ قرمز سبب افزایش تونیسیته می شود در حالی که رنگ آبی با کاهش ضربان قلب و تونیسیته پایین عضلات ، سبب حس آرامش در کودکان می گردد .

مطالب مرتبط :

روانشناسی لباس پوشیدن کتایون ریاحی+عکس

چگونه رنگ موی خود را با فصل‌ها هماهنگ کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ