برای درمان غلظت خون چکار باید کرد؟

یک متخصص طب سنتی دلایل خواب آلودگی بعد از غذا و راه‌کارهای رفع غلظت خون را تشریح کرد.

غلامرضا کردافشاری در پاسخ به سوالی که آیا خواب آلودگی بعد از غذا می‌تواند به دلیل کم خونی باشد؟, گفت: می‌تواند به دلیل ضعف هضم یا کبد چرب باشد که هر دو با کم خونی ارتباط دارند.

به گفته وی می‌تواند خواب آلودگی به دلیل تند غذا خوردن باشد. می تواند به دلیل خوردن غذای بخاردار باشد که بخار در بدن می‌پیچد و باعث بد هضمی می‌شود البته سردی مزاج هم می‌تواند موجب خواب آلودگی بعد از غذا شود.

برای درمان غلظت خون چکار باید کرد؟

این متخصص طب سنتی افزود: یا خون به دلیل سردی غلیظ می‌شود یا خون از حرارت می‌سوزد و غلیظ می‌شود. غلظت خونی که به دلیل سردی است باید به این افراد چیزهایی بدهیم که خون را رقیق می‌کنند و گرم هستند مانند گل گاو زبان، سنبل طیب، بادرنجبویه، اسطوخودوس، پونه، آویشن به لیمو، سیر همچنین خوردن خاکشیر مفید است.

کردافشاری اضافه کرد: تمام موادغذایی که سودا را از بدن دفع می‌کنند, خون را هم رقیق می‌کنند. اما غلظتی که از سوختن خون است باید حرارت را کم کرد.

وی گفت: زرشک, ترشیجات, آبغوره و چای ترش توصیه می‌شود که هم فشار را میزان می‌کند همچنین غلظت را از بین می‌برد؛ خوردن آبلیمو و خاکشیر در همه توصیه می‌شود.

منبع: تسنیم

مطلب مرتبط:

غلظت خون یعنی چه؟

از کجا بفهمیم غلظت خون داریم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
نبی غریبی

نبی غریبی

1398-11-12 - 06:49 پاسخ

در روزگار ما رساندن این حجم اطلاع به همنوعان عین عبادات است اجرتان با خدای متعال و قدردارتان مردم ایران خصوصا بیماران و خانواده هایشان