بلیچینگ دندان‌ها به روش خانگی

حمیدرضا محمدیان
روش بلیچینگ خانگی، یکی از روش‌های سفید کردن دندان‌هاست

روش بلیچینگ خانگی، یکی از روش‌های سفید کردن دندان‌هاست. در این روش دندان‌پزشک از دندان‌های شما قالب‌گیری می‌کند تا برای شما وسیله‌اس خاته شود به‌نام «تری بلیچینگ». این وسیله به شکل دندان‌ها و شفاف است. باید ماده بلیچینگ را درون تری و در نواحی مربوط به هر دندان قرار داد و سپس تری را روی دندان‌ها گذاشت.

۱بر خلاف ادعای برخی دندان‌پزشکان نتایج حاصل از بلیچینگ، دایمی و همیشگی نیست و به طور معمول بعد از چندین ماه نیاز به تکرار دارد.

۲فرایند سفیدشدن دندان‌ها نیاز به استفاده منظم و صحیح از ماده بلیچینگ دارد. ممکن است در چندروز اول، سفیدی دندان‌ها چندان محسوس نباشد، نا‌امید نشوید و ادامه بدهید. در چند روز آینده نتیجه آن را خواهید دید.

۳به طور معمول و در بیشتر افراد، زمان لازم جهت سفید شدن دندان‌ها دو هفته است. هر چند ممکن است در بعضی افراد بسته به عامل بد رنگی دندان، این مدت زمان بیشتر یا کمتر باشد.

۴ماده بلیچینگ به صورت سرنگ‌های قابل تزریق است. بعد از تزریق ماده در تری باید پیستون آن را کمی به عقب کشید تا ماده تحت فشار نشت نکند وبه هدر نرود.

۵ماده بلیچینگ را در خارجی‌ترین قسمت تری در حفرات مربوط به دندان‌ها قرار دهید. این قسمت از تری نواحی قابل رویت دندان‌ها را پوشش می‌دهد.

۶بعد از قرار دادن تری در دهان، دندان‌ها را کمی فشار دهید تا ماده بهتر روی سطح پخش شود. اضافات پس زده ماده را هم به کمک دستمال پاک کنید تا طعم آن باعث ناراحتی شما نشود.

۷بعد از استفاده، تری را زیر آب سرد بشویید و در ظرف مخصوص نگهداری بگذارید. تری باید در جای خشک و خنک نگهداری شود. گرما باعث تغییرشکل آن می‌شود.

۸بهترین زمان انجام بلیچینگ، شب هنگام و در ساعات خواب است. بعد از زدن مسواک و کشیدن نخ دندان، تری را آماده و استفاده کنید.

۹اگر استفاده شبانه از تری بلیچینگ برای شما آزار دهنده است، با مشورت دندان‌پزشک خود می‌توانید در طی روز از آن استفاده کنید.

۱۰از هر سه نفر، دو نفر در طی بلیچینگ دچار حساسیت دندانی می‌شوند. یعنی تماس دندان‌ها با هوای محیط و آب سرد و گرم باعث ناراحتی می‌شود. ممکن است خوردن غذا (بخصوص صبحانه) برای شما دشوار شود. باید توجه داشته باشید که این حساسیت یک حالت گذرا وناپایدار است وجای نگرانی ندارد.

۱۱در صورت بروز حساسیت، به عنوان اولین اقدام باید استفاده ازتری بلیچینگ را کاهش دهید؛ یعنی به جای استفاده هرشب، آن را به صورت یک شب در میان به کار ببرید. همچنین می‌توان خمیردندان را درون تری و برای چند دقیقه بر روی دندان‌ها قرار دهید. این کار باعث تسکین حساسیت می‌شود. اگر حساسیت برطرف نشد به دندان‌پزشک خود مراجعه کنید.

۱۲استفاده از سیگار و مواد رنگی خوراکی مثل چای و قهوه را در طی بلیچینگ به حداقل ممکن برسانید و در صورت استفاده بلافاصله دهانتان را بشویید.

۱۳پیشنهاد می‌کنیم قبل از شروع بلیچینگ از دندا‌‌‌نهایتان یک عکس باکیفیت بگیرید و آن را با عکس بعد از بلیچینگ مقایسه کنید. همچنین برای اطمینان بیشتر می‌توان بلیچینگ را با یک فک شروع کرد و از فک مقابل به عنوان شاخصی برای بررسی میزان تغییر رنگ استفاده کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ