روش‌های پیشگیری از تعرض به کودکان

برای پیشگیری از قرار گرفتن در چنین وضعیتی و پیشگیری از مورد آزار و تعرض قرار گرفتن کودکان روش‌هایی وجود دارد که دانستن و آموزش آنها به کودک لازم و ضروری است: 1. تربیت جنسی گام به گام با توجه به سن کودک مانند انتقال مفهوم اندام خصوصی از 4 سالگی.

مجله سیب سبز: برای پیشگیری از قرار گرفتن در چنین وضعیتی و پیشگیری از مورد آزار و تعرض قرار گرفتن کودکان روش‌هایی وجود دارد که دانستن و آموزش آنها به کودک لازم و ضروری است:  1. تربیت جنسی گام به گام با توجه به سن کودک مانند انتقال مفهوم اندام خصوصی از 4 سالگی. 2. انتقال و تشریح لمس خوب و لمس بد به کودک به این معنا که اگر کسی تو را در آغوش گرفت یا لمست کرد اگر احساس خوبی نداشتی می‌توانی از او فاصله بگیری یا ما را صدا بزنی. 3. انتقال این مفهوم به کودک توسط والدین که هیچ‌کس به جز ما حق ندارد بخش‌های خصوصی بدن تو را لمس یا نگاه کند. تنها در صورتی که مشکلی داشتی می‌توانی با ما آن را در میان بگذاری. 4 آموزش این مورد به کودک که اگر در جایی کسی تو را مورد آزاری قرار داد با صدای بلند از او بخواه که آن کار را نکند و اگر به هر دلیلی ما هم آنجا نبودیم تو می‌توانی با صدای بلند از دیگران کمک بگیری.

در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

کودک را نترسانید اما …
نکته حائز اهمیت در اینجا این است که این مفاهیم نباید به گونه‌ای به کودک انتقال یابد که او را از نزدیکان و از افراد جامعه بترساند. این مفاهیم تحت عنوان تربیت جنسی کودکان باید از 4 سالگی به صورت گام به گام و بدون تولید حساسیت و ترس به کودک انتقال یابد. در این انتقال نقش مادران به واسطه فرصت بیشتر برای بودن در کنار کودک و همچنین نقش عاطفی که برای کودک ایفا می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ