عرق سوز

تعریف:

بثورات حرارتی یا عرق سوختگی، زمانی پدیدار می شوند که عرق روس سطح پوست، به دام افتاده باشد. عرق کردن یک مکانیسم خود تنظیمی بدن برای حفظ درجه حرارت ثابت است. عرق، در غده‌هایی در لایه میانی پوست تولید شده و سپس روی سطح پوست خارج می شود. اگر این غدد زیر سطح پوست مسدود شوند، یا نتوانند خود را تخلیه کنند، ممکن است در این نواحی جوش های کوچکی ایجاد شود. این تنها یکی از انواع عرق سوختگی است.

درمان:

فراموش نکنید، عرق‌سوزشدن، خودبه‌خود بهبود می یابد. بنابراین نیاز به دارو و پزشک نیست. شما می توانید به توصیه های زیر عمل کنید تا از شر این خارش‌های پوستی خلاص شوید.

پیشگیری:

پیشگیری از عرق‌‌سوزشدن کودکان

عوامل:

عرق سوز یا prickly heat بعلت مسدود شدن موقتی مجرای عرق در سطح پوست ایجاد می گردد. وقتی عرق نتواند به سطح پوست برسد و شخص در معرض عواملی است که باعث تعریق او می گردد، عرق تازه تشکیل شده از دیوار مجرای عرق نشت کرده و در سطح پوست پاسخ التهابی ایجاد می کند. ضایعات عرق سوز به شکل تاولهایی به اندازه نوک سوزن هستند و با هاله قرمز رنگی احاطه شده اند.

علائم:

عرق‌سوز را می‌توانید به صورت برآمدگی‌های ریزی روی پوست تشخیص دهید که معمولاً به صورت خوشه‌ای روی ناحیه‌ای از پوست ایجاد می‌شود. عرق‌سوز ممکن است زیر بغل، بین ران‌ها، روی باسن یا پشت اتفاق بیفتد. ممگن است عرق‌سوز بدتر شود ، مثلاً با پوشیدن پشت هم یک لباس ممکن است موجب یک مشکل پوستی دیگر شود.

عوارض:

ایجاد نارا حتی پوستی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
نظر خود را بنویسید