خانه تاریخی ناصرالدین میرزا به فروش می رسد !!

خانه ناصرالدین میرزا، پسر مظفرالدین شاه که چندی پیش کار مرمتش به پایان رسید، از طریق صندوق بازنشستگی به مزایده عمومی گذاشته شده است. فراخوان این بنا که در سال 84 ثبت ملی گشته، از روز شنبه دهم تیرماه منتشر شده است. این بنا که از جاذبه های گردشگری تهران محسوب می شود، چندی قبل از مالکیت سازمان میراث فرهنگی کشور خارج شده و در اختیار صندوق بازنشستگی قرار داده شد.

خانه ناصر الدین میرزا

معماری کویری در دل تهران !!

به جرات می توان گفت که خانه تاریخی ناصرالدین میرزا، تنها خانه گنبدی تاریخی شهر تهران است. این عمارت، یکی از نادرترین بناهای این شهر است، زیرا در دل تهران مدرن به سبک کویری ساخته شده، به طوری که با نگاه اول، انسان را به یاد بناهای قدیمی شهرهای کاشان، یزد و اصفهان می اندازد. این خانه قدیمی بین سال های 1280 تا 1285 به دستور فرزند مظفرالدین شاه ساخته شده و در تاریخ 30 تیر 1384 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

خانه ناصرالدین میرزا

واگذاری خانه تاریخی فرزند مظفرالدین شاه !!

مرمت این عمارت تاریخی که از معدود خانه های ارزشمند باقی مانده در شهر تهران می باشد، چندی پیش با توافق سازمان میراث فرهنگی به صندوق بازنشستپی کشور سپرده شد و کار مرمت ان حدود 3 سال به طول انجامید. اکنون پس از پایان کار مرمت، صندوق با توافق سازمان، طی یک آگهی اعلام کرد که قصد دارد، آن را به مزایده بگذارد. به گزارش ایسنا در توضیح این آگهی فروش آمده است:  "فرآیند اخذ موافقت اصولی" از "اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران" با عنوان "موافقت اصولی تاسیسات گردشگری" برای عملکرد "پذیرایی" طی شده است. پیش بینی می شود برنده مزایده بلافاصله بتواند با تجهیز این بنا، مقدمات احیا و بهره برداری از آنرا آغاز کند.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

خانه تاریخی صدراعظم ناصرالدین شاه + عکسها

گلاره یوسف پور ، دوشنبه 29 دی 1399

خانه امام جمعه در خیابان ناصر خسرو پایین تر از میدان امام خمینی (ره) یا همان توپخانه قدیم و روبروی وزارت اقتصاد و دارایی در کوچه امام جمعه به شماره پلاک 13 قرار گرفته است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :