پیکرتراشی با روش لیپوماتیک چگونه انجام می شود؟ - دکتر بتول طاهری

پیکرتراشی با روش لیپوماتیک چگونه انجام می شود؟

پیکرتراشی با روش لیپوماتیک چگونه انجام می شود؟

فردی که کاندید این عمل شده درواقع قبل از عمل مشاوره های بسیاری باید انجام داده باشد تا به عنوان بهترین مورد برای جراحی باشد تا کمترین میزان آسیب را دریافت کند. افرادی با هر سن و سال برای انجام این روش مناسب هستند، اما کسانی که دارای پوستی با الاستیسیته بالا هستند جواب بهتری از این روش خواهند گرفت. همچنین افرادی که ناهیت 12 تا 15 درصد بیشتر از وزن ایده آل را دارا هستند می توانند از این روش بهره مناسبی ببرند.

دکتر بتول طاهری نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر بتول طاهری کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

درواقع در روش پیکرتراشی با لیپوماتیک چربی های اضافه ای که توسط رژیم و ورزش از بین نرفته اند را با دستگاهی به نام کانولا بیرون می کشند. بهترین قسمت های بدن که با عمل لیپوساکشن جواب بهتری می گیرند شامل قسمت های زیر است:

گردن، غبغب، بازو، سینه، شکم، پهلو ها، پوبیس (ناحیه بالای قسمت تناسلی)، پشت، کمر، باسن، رانها، زانوها، ساق، برجستگی های پشتی و جلویی ناحیه زیر بغل.

پس از انتقال به اتاق عمل محل انجام عمل با ماژیک روی پوست علامت گذاری می شود که معمولا به صورت دایره های متحدالمرکز است. بعد از علامتگذاری روی پوست عکس مناسب از روبرو و پهلو گرفته شده و فرد به روی تخت عمل منتقل می شود.
دکتر بیهوشی و دستیارانش مدارک پزشکی بیمار را بررسی و سوالات لازم را می پرسند تا احتمال ایجاد مشکل حین عمل برای فردی که یکی از انواع بیهوشی را گرفته به حداقل برسانند.
پس از انجام بیهوشی کامل یا خواب مصنوعی بیمار در وضعیت مناسب خوابیده به پشت یا شکم قرار داده می شود و تمام پوست ناحیه مورد نظر با بتادین شسته شده  و تمام بدن بیمار بجز ناحیه عمل با پارچه های استریل پوشانده می شود.
سوراخ های خیلی کوچک در چند ناحیه از پوست ایجاد شده و توسط لوله فلزی باریک مخصوصی، مایع تاموسنت که در واقع ترکیبی از سرم نمکی، ماده بی حس کننده و داروی منقبض کننده عروق است به صورت یکدست به ناحیه مورد نظر تزریق می شود.
بعد از گذشت بیست دقیقه وسیله لوله مانند مخصوصی به نام کانولا که توسط لوله ساکش به دستگاه مکش متصل شده از سوراخ های ایجاد شده در پوست توسط جراح وارد بافت چربی زیر پوست شده و با حرکت مداوم به سمت جلو و عقب، بافت چربی همراه سرم توسط کانولا به بیرون کشیده شده و وارد دستگاه مکش می شود. چنانچه بخواهیم چربی را به ناحیه دیگری از بدن مثل سینه یا باسن تزریق کنیم چربی وارد ظرف استریل مکش شده و بعدا استفاده می شود.
بعد از اطمینان از تخلیه کافی چربی ناحیه به صورت یکدست عمل به اتمام می رسد. و سوراخ های ایجاد شده در پوست پانسمان شده، گن مناسبی جهت ایجاد فشار موضعی پوشانده می شود.
پس از عمل تا به هوش آمدن کامل و ثابت شدن وضعیت بیمار در قسمت ریکاوری اتاق عمل تحت نظر تیم بیهوشی قرار می گیرد، سپس به بخش منتقل و بسته به وسعت نواحی لیپوماتیک شده و شرایط بعد از عمل چندین ساعت و گاهی تا ۲۴ ساعت در بخش نگهداری می شود.

ادامه مطلب در سایت دکتر طاهری به آدرس: www.dr-btaheri.com

دکتر بتول طاهری

دکتر بتول طاهری؛ بیوگرافی و پیشینه تحصیلی دکتر بتول طاهری هم اکنون دارای تخصص در زمینه جراحی عمومی پلاستیک و ترمیمی است که تحصیلات پزشکی عمومی خود را در دانشگاه...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • زهرا کوهستانی

    سلام.۲۷سالمه.مجردم.سینه هام بزرگ و شل هست.میخوام سفت بشن و افتادگیش از بین بره.راهی هست؟هزینه ش؟و باعث ازدست دادن قدرت شیردهی میشه؟

  • alo_admin

    جراحی پلاستیک برای صورت چقدر هزینه دارد?

  • م م

    باسلام به علت تجاوز متاسفانه دچار پارگی پرده بکارت شده ام و شرایط جراحی را ندارم لطفا راهنمایی کنید چه کاری کنم ؟؟؟آبروم در خطره...

  • alo_admin

    سلام.روی پام بعد از کندن مو یه جوش زده که سیاه رنگ و درد و خارش داره الان اندازه یه نخود شده. احتمال داره زگیل باشه؟ لطفا راهنمایی کنید.

  • لغو پاسخ