همه چیز در مورد لیپوماتیک - دکتر محمدرضا آخوندی نسب

همه چیز در مورد لیپوماتیک

همه چیز در مورد لیپوماتیک

لیپوماتیک یک روش زیبایی است که چربی از بدن خارج می شود. همانند تکنیک های طبیعی لیپوساکشن، جراح بر روی ناحیه درمان برش می دهد و سپس جراح تونل ها را ایجاد می کند تا کانول را برای رسیدن به مناطقی که حاوی چربی هستند قرار دهد. دستگاهی که کانول نامیده می شود سپس در برش ها قرار می گیرد و چربی از آن خارج می شود.

دکتر محمدرضا آخوندی نسب نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر محمدرضا آخوندی نسب کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

کاربرد های لیپوماتیک شامل چه مواردی هستند ؟

از روش لیپوماتیک می توان جهت از بین بردن چربی های موضعی نواحی بدن نظیر پهلو، ران، غبغب، ساق پا، شکم، اطراف زانو و دیگر نقاط استفاده کرد.

ویژگی های لاغری با لیپوماتیک:

1- روشی نوین برای زدودن چربی های موضعی بدن

2- مافوق صوت

3- زمان انجام عمل نسبت به سایر روش ها کوتاه تر است.

4- بدون هیچگونه عوارض جانبی

5- بدون نیاز به بیهوشی عمومی و با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود.

6- دوره ی نقاهت پس از عمل کوتاه تر است.

7- موجب لیفت و سفت شدن پوست می شود.

8- امکان بروز آمبولی در این روش وجود ندارد.

لیپوماتیک بهترین روش جایگزین ساکشن و لیزرلیپولیز می باشد که با استفاده از جدید ترین روش چربی ها را از نقاط بدن تخلیه می کند و نتایج چشمگیری را به دنبال خواهد داشت. لیپوماتیک فقط موجب کاهش وزن نمی شود بلکه ایجاد تغیير در سایز و فرم اندام ها را به دنبال دارد. براي خارج كردن چربي ها با استفاده از اين روش، پس از اينكه بيمار تحت بي حسي موضعي قرار گرفت در ناحيه ي مورد نظر سوراخ هاي بسيار ريزي به قطر چند ميلي متر ايجاد مي شود و سپس كانولا كه ميله ي فلزي بسيار نازكي مي باشد به زير پوست راه مي يابد و در آن جا ارتعاشاتي ايجاد مي كند . بر اثر لرزشات ايجاد شده، اتصال سلول هاي چربي شكسته مي شود و مي توان آن ها را توسط دستگاه از بدن تخليه كرد.

کاندید مناسب لیپوماتیک

مردان و زنان بالای 18 سال می توانند از روش لیپوماتیک برای زدودن چربی های اضافی بدن خود بهره مند شوند اما بهترین کاندید لیپوماتیک مردان و زنانی هستند که اضافه وزن ندارند و یا دارای اضافه وزن کمی می باشند  و چربی های موضعی تنها در برخی از نقاط بدن آن ها تجمع پیدا کرده است . در زمان انجام عمل لیپوماتیک باید فرد وزن پایداری داشته باشد . افرادی که قصد کاهش یا افزایش وزن خود در آینده دارند کاندید مناسبی برای لیپوماتیک محسوب نمی شوند و باید پس از کاهش یا افزایش وزن نهایی برای انجام عمل لیپوماتیک مراجعه نمایند .

بهتر است پوست فرد قوام و قابلیت ارتجاعی داشته باشد زیرا پس از انجام عمل لیپوماتیک پوست شروع به جمع شدن و سفت شدن می کند. افراد مسنی که قوام پوست آن ها از دست رفته است انتخاب های مناسبی برای انجام عمل لیپوماتیک نیستند اما در صورتی که قابلیت ارتجاعی پوست در آن ها خوب باشد محدودیت سنی برای انجام این عمل وجود ندارد.

زنان باردار نیز باید حداقل 3 ماه پس از زایمان برای انجام عمل لیپوماتیک اقدام کنند.

تفاوت لیپوماتیک با لیزر لیپولیز:

پیش از انجام لیزر لیپولیز از انرژی لیزر استفاده می شود در حالی که در لیپوماتیک اینگونه نیست . در لیزر لیپولیز بعد از تزریق مایع تامی در بافت چربی های موضعی، با کمک لیزر این چربی ها سست شده و به صورت مایع در می آیند و سپس از بدن تخلیه می شوند.

تفاوت لیپوماتیک با اولترازد:

به طور کلی تمام این دستگاه ها به کار لیز و خارج کردن چربی ها می پردازند اما تفاوت اولترازد در این است که بر اثر امواج صوتی و حرارتی چربی ها را از بدن تخلیه می شوند.

تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن:

عمل لیپوساکشن همانند روش لیپوماتیک انجام می شود ولی در عمل لیپوساکشن در یک جلسه میزان کمتری از چربی ها از بدن تخلیه می شوند و تورم و درد و خونریزی نیز در لیپوماتیک کمتر ایجاد می شود . به طور کلی کاهش سایز در لیپوماتیک بیشتر اتفاق می افتد.

تفاوت لیپوماتیک با واترجت:

این روش نیز مانند لیپوماتیک است اما در این روش از فشار قوی آب برای خارج کردن چربی ها استفاده می شود.

مزایای لیپوماتیک

یکی از مهم ترین مزیت های لیپوماتیک امنیت بالای آن است.

لیپوماتیک تنها باعث تخریب چربی ها می شود  و بافت های سالم و غیر چربی هیچ گونه آسیبی نمی بینند .

تخریب سلول های چربی توسط لوله کانولا به گونه ای است که می توان پس از تخلیه شده از آن استفاده کرد .

به طور معمول افرادی که لیپوماتیک انجام می دهد از چربی تخلیه شده برای حجم دهی سینه ، حجم دهی باسن و حجم دهی هر نقطه دیگری از بدن استفاده می کنند .

برای وارد شدن لوله کانولا به شکم یا هر ناحیه دیگری از بدن تنها یک برش کوچک زده می شود به همین دلیل عدم وجود اسکار و جای زخم از دیگر مزیت های لیپوماتیک است.

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

محمدرضا آخوندی نسب، دارای بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیش از 12 سال تجربه در زمینه جراحی های زیبایی...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • فرشته بحرپیمایی

    سلام خسته نباشید من ۳۰سال پیش پشت پام با آب جوش سوخته وگوشتاجمع شده آیا عمل جراحی بشه مثل پای دیگم میشه ؟وچقدرهزینه میبره؟؟ پوست ازبقیه بدنم برنمیدارین که لک بشه بدنم؟؟

  • هما حسینیان

    سلام و وقت بخیر جناب دکتر. بنده دو ماه و نیم پیش در اثر زمین خوردن از ناحیه فک و خونریزی اورژانسی بیمارستان شهدای تجریش و امام حسین فرستاده شدم و بعد از ۶ سی تی اسکن سه بعدی گفتند پارگی نسوج و شکستگی در صورت ندارم‌. بعد از یک ماه صورتم به شدت سیاه و سفت شد که اورژانسی در بیمارستان فاطمه زهرا جراحی هماتوم شدم. ولی متاسفانه هماتوم را با ساکشن و بیهوشی یک ساعته کامل در نیاوردند. عصب لبم ضعیف شده که فیزیوتراپی میروم داره بهتر میشه ولی هماتوم هنوز کامل برطرف نشده و با گرمایشی که ایجاد می کنند صورتم داره نامتقارن و بالا و پایین میشه. درد شدید در ناحیه فک بالا دارم. ۵ سال پیش تزریق چربی داشتم. و سمت چپ داره کوچیکتر میشه اما هنوز هماتوم داره. بنده را راهنمایی کنید چی کار کنم. آیا مشکل از فک است یا پارگی یا هماتوم که درد شدید دارم؟

  • محمد رئسی

    سلام خانم دکتر من ۱۸ سالمه و بدنساز هستم من خیلی وقت میخوام مو های دست و بدنم را بزنم اما می ترسم دوباره بیشتر مو در این قسمت ها رشد بکند و رشد مو ها بیشتر شوند خانم دکتر به نظر شما چکار کنم آیا از کرم های مو بر استفاده کنم و چه نوع مو بدی را توصیه می کنید ( نامش رو ذکر کنید )

  • alo_admin

    هزینه عمل و آدرس دکتر

  • لغو پاسخ
دکتر محمدرضا آخوندی نسب