چاقی بعد از ازدواج دختر خانم‌ها

حتما شما هم دور و برتان به عروس‌خانم‌هایی برخورده‌اید که چند ماه بعد از ازدواج اضافه وزن قابل توجهی داشته‌اند. شاید اصلا خود شما هم یکی از این عروس‌خانم‌ها باشید. این چاقی از قدیم وجود داشته و با عباراتی مثل «آب زیر پوستش رفته» یا «زندگی بهش ساخته» توصیف می‌شده است.

مجله سیب سبز: حتما شما هم دور و برتان به عروس‌خانم‌هایی برخورده‌اید که چند ماه بعد از ازدواج اضافه وزن قابل توجهی داشته‌اند. شاید اصلا خود شما هم یکی از این عروس‌خانم‌ها باشید. این چاقی از قدیم وجود داشته و با عباراتی مثل «آب زیر پوستش رفته» یا «زندگی بهش ساخته» توصیف می‌شده است. اما آیا چاقی خانم‌ها بعد از ازدواج مبنای علمی دارد، آیا دلایل فیزیولوژیک باعث این چاقی می‌شود و آیا می‌توان از این چاقی ناخواسته جلوگیری کرد؟ دکتر رضا راست‌منش، متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی تمام دلایلی که موجب چاقی خانم‌ها می‌شود را بررسی کرده‌ و روش‌های جلوگیری از چاقی بعد از ازدواج را توضیح داده‌ است.


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:
خیلی از خانم‌ها بعد از ازدواج از قرص‌های استروئیدی(کورتون) استفاده نمی‌کنند اما باز هم چاق می‌شوند. این چاقی می‌تواند به خاطر آرامشی باشد که بعد از ازدواج تا یکی، 2سال بر آنها حاکم می‌شود. این آرامش باعث افزایش تولید سروتونین و افزایش تولید هورمون‌های اشتها می‌شود و افزایش مصرف غذا را در پی خواهد داشت. علاوه بر این خیلی از خانم‌ها بعد از ازدواج به اصطلاح خود را رها می‌کنند. در واقع به خاطر آرامشی که به وجود آمده، کارهای روزمره خودشان را رها می‌کنند. برای مثال اگر ورزش می‌کرده‌اند آن را به بهانه‌های مختلف برای مدتی کنار می‌گذارند و حتی ممکن است بعضی از آنها شغل‌شان را برای مدتی یا برای همیشه تعطیل کنند و در خانه بمانند. اضافه وزن ممکن است در اثر هر کدام از این عوامل هم رخ دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ