آیا استامینوفن تنها درد را کاهش می‌دهد؟

maryam01
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که داروی استامینوفن٬ ماده‌ی اصلی تایلنول٬ داروهای حاوی میدول و بیش از ۶۰۰ داروی دیگر است که نه تنها درد٬ بلکه میزان لذت را هم کاهش می‌دهد.

یکی از حقایقی که همه درباره‌ی استامینوفن می‌دانند این است که به کاهش درد کمک می‌کند. اما تحقیقات جدید٬ دانشمندان را به این نتیجه رساند که استامینوفن باعث کاهش لذت هم می‌شود. به بیانی دیگر دامنه‌ی احساسات مختلف را محدود می‌کند. این بدان معناست که استفاده از تایلنول یا محصولات مشابه آن دارای نتایج و عواقب گسترده‌تری نسبت به نتایج پیشین آن است. استامینوفن به جای آنکه صرفا یک کاهنده‌ی درد باشد٬ باعث کم شدن احساسات هم می‌شود.
این محققان نظریه‌ی خود را در قالب نشان دادن ۴۰ عکس به ۸۲ دانشجو پیش بردند. برخی از عکس‌ها سرشار از حس زندگی بود٬ مثلا بچه‌هایی که با کایت‌هایی در دستشان در حال دویدن بوده و عکس‌هایی که هیچ لذت و شوقی در آنها نبود٬ مانند بچه‌هایی که دچار سوء تغذیه بودند.
به یک گروه از شرکت‌کنندگان به میزان زیادی استامینوفن– حدود ۱۰۰۰ میلی‌گرم و به بقیه دارویی دیگر با ظاهر استامینوفن داده شد. سپس از آنها خواسته شد میزان لذت و عدم لذت خود را بعد از دیدن عکس‌ها بیان کنند.
آن دسته از افرادی که میزان زیادی استامینوفن مصرف کرده بودند نسبت به دسته‌ی دیگر گفتند که تقریبا در اکثر عکس‌ها هیچ حسی از لذت وجود ندارد. به عبارت دیگر٬ هیچ علائم مثبتی در عکس‌هایی که سرشار از نشانه‌های مثبت و لذت بوده مشاهده نشده و هیچ نشانه‌ای هم دال بر منفی بودن در عکس‌های منفی و فاقد لذت دیده نشده است.
(منبع: Medicinenet)

راهنمای مصرف استامینوفن برای کودکان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ