این عادت‌ها را کنار بگذارید و لب‌های‌تان را لایه‌برداری‌کنید

مهم‌ترین اصل در از بین بردن خشکی پوست لب‌ها در ابتدا شناسایی علت ایجاد خشکی است. اگر علت خشکی لب‌ها، تنفس دهانی به یکی از دلایلی باشد که در بالا ذکر شده‌ است، باید با جراحی یا دارودرمانی در رفع انسداد بینی کوشید.

مجله سیب سبز: مهم‌ترین اصل در از بین بردن خشکی پوست لب‌ها در ابتدا شناسایی علت ایجاد خشکی است. اگر علت خشکی لب‌ها، تنفس دهانی به یکی از دلایلی باشد که در بالا ذکر شده‌ است، باید با جراحی یا دارودرمانی در رفع انسداد بینی کوشید. مصرف سیگار و سایر دخانیات باید به حداقل رسیده و ترجیحا قطع شود. هر نوع دارویی باید با نظر و اجازه پزشک صورت پذیرد به‌خصوص داروی ایزوترتینوئین و مشتقات ویتامین A که شدیدا پوست را خشک می‌کنند. به کودکان یا افرادی که عادت به زبان زدن لب‌ها و مرطوب کردن آنها دارند، باید توصیه کرد این عادت را کنار بگذارند. لازم به یادآوری است ذرات بزاق خاصیت جذب و انعکاس اشعه ماورای‌بنفش را داشته و می‌توانند شدت آسیب به پوست لب را افزایش دهند. خودداری از تماس با مواد غذایی محرک و شست‌وشوی مرتب لب‌ها و خشک کردن آنها با دستمال کاغذی لطیف می‌تواند اثرات تحریکی خوراکی‌ها را کاهش دهد.  


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:
آیا لب‌ها به لایه‌برداری احتیاج دارند؟
لب‌های شما نیز همچون پوست‌تان نیاز دارند به صورت روزانه از شر سلول‌های مرده خلاص شوند. راه‌های زیادی برای این کار وجود دارد، شاید بتوان گفت یکی از ارزان‌ترین و تاثیرگذارترین راه‌ها استفاده از شکر است، البته نمک نیز همان کار را می‌کند به شرط اینکه جراحت خاصی روی لب‌های‌تان نباشد. ابتدا لب‌های‌تان را با وازلین یا روغن زیتون چرب کنید، سپس با انگشت حلقه خود مقداری شکر را آرام روی لب‌های‌تان بمالید تا ذرات ریز شکر روی لب‌ها حرکت کنند، سلول‌های پوستی شکلی شبیه الماس دارند بنابراین اگر فقط مقداری شکر روی لب‌ها بگذارید و لب‌ها را به هم بمالید هیچ فایده‌ای ندارد. یک راه دیگر هم این است که کمی وازلین را با شکر مخلوط کنید و با مسواک روی لب‌های‌تان بمالید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ