آب مروارید ممکن است در کودکان هم رخ دهد

مهرناز زاوه
ممکن است آب مروارید که یک بیماری رایج در افراد مسنّ است در کودکان هم رخ داده و به درمان پیچیده و دشواری نیاز داشته باشد. لنزهای بدفرم در نوزاد در حال رشد یکی از دلایل آب مروارید در آنها است. در سال چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ مورد از این مشکل گزارش می‌شود.

ممکن است آب مروارید که یک بیماری رایج در افراد مسنّ است در کودکان هم رخ داده و به درمان پیچیده و دشواری نیاز داشته باشد.
لنزهای بدفرم در نوزاد در حال رشد یکی از دلایل آب مروارید در آنها است. در سال چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ مورد از این مشکل  گزارش می‌شود.
بر اساس اظهارات پزشکان٬ شناسایی آب مروارید کودکان در سنین پائین مسئله‌ای بسیار مهم است٬ در حالی که تصویر مربوط به شبکیه‌‌ی چشم کم‌کم حالت غیرطبیعی پیدا کرده و در نهایت به کم‌بینی دائمی می‌انجامد بی‌آنکه درمانی روی آن صورت گرفته باشد.
کودکانی که آب‌مروارید دارند نیازمند جراحی عضله چشمی برای انحراف چشم هستند. درباره‌ی آب مروارید ارثی باید گفت که این انتظار نمی‌رود که کودک ۱۰۰ درصد قوه‌ی بینایی خود را به دست بیاورد٬ اما احتمال دارد بین ۷۰ تا ۸۰ درصد آن بازگردانده شود. با این حال جراحی آب مروارید در کودکان بسیار دردناک است.
علل آب مروارید
یکی از شایع‌ترین علل آب مروارید بالا رفتن سن است که باعث می‌شود لنز سفت‌تر و تیره‌تر شود. سایر دلایل نادر عود کردن آب مروارید، عفونت٬ پرتوهای تابشی و دیابت هستند. در موارد بسیار نادری ممکن است کودک با یکی از این وضعیت‌ها به دنیا بیاید.
برخی از علائم قابل پیش‌بینی این بیماری عبارت است از تاری بینایی٬ دوبینی٬ کج‌بینی تصاویر٬ حساسیت به نور شدید و نیاز به عوض کردن عینک.
(منبع: Medicinenet)

از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ