چرا احتمال مرگ بر اثر سکته قلبی در زنان بیشتر است؟

مهرناز زاوه
حتما شما هم شنیده‌اید که احتمال مرگ بر اثر سکته قلبی در زنان بیش از مردان است. اما چرا؟ به این دلیل که سکته قلبی بدون درد معمولا با میزان پیشروندگی کمی رخ می‌دهد و میزان مرگ و میر به خاطر آن دو برابر بیشتر از بیمارانی است که علائم عادی سکته قلبی را دارند.

حتما شما هم شنیده‌اید که احتمال مرگ بر اثر سکته قلبی در زنان بیش از مردان است. اما چرا؟ به این دلیل که سکته قلبی بدون درد معمولا با میزان پیشروندگی کمی رخ می‌دهد و میزان مرگ و میر به خاطر آن دو برابر بیشتر از بیمارانی است که علائم عادی سکته قلبی را دارند. از کل بیمارانی که به خاطر سکته قلبی به بیمارستان آورده می‌شوند، ۵۸ درصد زنان و ۴۲ درصد مردان هستند.
برخی از علائم رایج و شایع سکته قلبی عبارتند از:
– فشار خون نامساعد، احساس اشباع شدید و یا درد در ناحیه‌ی سینه. این دردها بسیار نادر بوده و زود رفع می‌شود.
– درد یا احساس نامطلوب و ناخوشی در یک یا هر دو دست، کمر، گردن و فک یا معده.
– کوتاه شدن تنفس همراه با احساس نامطلوب و درد در سینه 
– علائم دیگری نظیر تهوع، سرگیجه، عرقِ سرد
– به مانند مردان، رایج‌ترین علائم سکته قلبی در زنان هم درد سینه یا ناراحتی در این ناحیه است. اما زنان بیشتر از مردان سایر علائم این بیماری را تجربه می‌کنند، خصوصا علائمی مثل کوتاه شدن نفس‌ها، تهوع و استفراغ و درد کمر.
دانشمندان توصیه می‌کنند که برای پیشگیری از مرگ و میر ناشی از این بیماری، بهتر است زنان سعی کنند علائم آن را در مراحل اولیه شناسایی و درمان کنند. همچنین لازم است که هر شش ماه یکبار آزمایش تیروئید و کلسترول انجام دهند.
(منبع: allhealthsite)

چگونه از سکته قلبی زودرس پیشگیری کنیم ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ