با این قوانین ساده 2.5 کیلو لاغر شوید (توضیح دکتر محمدصادق کرمانی)

مهرناز زاوه
اخبار پزشکی و سلامت-دکتر محمد صادق کرمانی متخصص درمان چاقی و لاغری:حتی با کم کردن مقداری کمی وزن می‌توانید تفاوت بسیاری در ظاهرتان به وجود آورید.

دکتر محمد صادق کرمانی متخصص درمان چاقی و لاغری:

حتی با کم کردن مقداری کمی وزن می‌توانید تفاوت بسیاری در ظاهرتان به وجود آورید. با کم کردن 2.5 کیلوگرم نه تنها اعتماد به نفس خود را افزایش می‌دهید، بلکه کمک شایانی به سلامت خود نیز خواهید کرد. این قوانین ساده به شما کمک می‌کند بدون دردسر به هدف خود برسید. 
۱- مقدار غذایتان را کنترل کنید
حجم زیاد غذا به دریافت کالری شما کمک می‌کند، حتی اگر آن غذا سالم باشد. پس مقدار مصرف‌تان را کنترل کنید. مقدار مصرف گوشت نباید بیشتر از اندازه‌ی کف دست باشد. در مورد تنقلات مهم است که آن را مستقیماً از بسته محصول استفاده نکنید. وقتی به رستوران می‌روید در همان ابتدا نصف سفارشتان را در جعبه مخصوص گذاشته تا به منزل بیاورید. در این صورت وسوسه نخواهید شد که تمامی غذا را میل کنید. نصف ظرفتان باید از میوه و سبزیجات تشکیل شده باشد.
۲- از محصولات کم چرب استفاده کنید
گرچه اکثر محصولاتی که می‌خرید ممکن «کم چرب» باشد، اما در خیلی مواقع این برچسب‌ها یک دام است. برخی از تولیدکنندگان برای بهبود طعم محصول خود از شکر، آرد و غلیظ کننده استفاده می‌کنند. این مواد اضافه شده به محصول، کالری دریافتی شما از آن را بیشتر می‌کند. چربی این محصولات با نوعی کربوهیدرات جایگزین شده‌اند که به سرعت به خون جذب شده و باعث بالا رفتن قند خون می‌گردد. همچنین خیلی از افراد برچسب «کم چرب» را چراغ سبزی برای خوردن بیشتر می‌دانند، غافل از آنکه مقدار کالری دریافتی‌شان کمتر نخواهد شد.
۳- فعال باشید
فعالیت‌های بدنی بسیار حائز اهمیت‌اند. هر روز حداقل ۱۰ هزار قدم پیاده‌روی کنید. همچنین از یک برنامه ورزشی مناسب استفاده کنید.

 دکتر محمد صادق کرمانی متخصص درمان چاقی و لاغریدر سال 1345 در دانشکده پزشکی پذیرفته شد و در سال 1352 از دانشکده پزشکی مدرک دکترای پزشکی‌ دریافت کرد. دکتر محمد صدق کرمانی از سال 1352 تا 1358 در بغداد مشغول طبابت بود. سال 1358 بعد از اقدام صدام به اعدام تعدادی از پزشکان متعهد، به سوریه هجرت کرد. چند ماه پس از اقامت در سوریه، به جمهوری اسلامی ایران بازگشت. او ‌پس از پایان جنگ مطب شخصی دایر کرد و به طبابت پرداخت. دکتر محمد صادق کرمانی در درمان چاقی و لاغری تبحر ویژ‌‌ای دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ