استفراغ در کودکان و راه‌های درمان آن

maryam01
معمولا وقتی بچه استفراغ می‌زند مادرها دستپاچه شده یا می‌ترسند. اما استفراغ همیشه هم خطرناک نیست. در واقع این یک نوع مکانیزم دفاعی بدن محسوب شده و در واقع اولین واکنش دفاعی است که در قالب بیرون ریختن مواد غیرضروری بدن انجام می‌شود. بهتر است این نکات را درباره‌ی آن بدانید: پیش از آنکه داروی خاصی به بچه بدهید، این کارها را انجام دهید: منظر بمانید ببینید چه می‌شود. آیا نوزاد در طول روز استفراغ می‌زند؟ اگر این‌طور نیست پیش از آنکه او را پیش دکتر ببرید بهتر است کمی صبر کنید.

معمولا وقتی بچه استفراغ می‌زند مادرها دستپاچه شده یا می‌ترسند. اما استفراغ همیشه هم خطرناک نیست. در واقع این یک نوع مکانیزم دفاعی بدن محسوب شده و در واقع اولین واکنش دفاعی است که در قالب بیرون ریختن مواد غیرضروری بدن انجام می‌شود. بهتر است این نکات را درباره‌ی آن بدانید:
پیش از آنکه داروی خاصی به بچه بدهید، این کارها را انجام دهید:
منظر بمانید ببینید چه می‌شود. آیا نوزاد در طول روز استفراغ می‌زند؟ اگر این‌طور نیست پیش از آنکه او را پیش دکتر ببرید بهتر است کمی صبر کنید.
سعی کنید کم‌آبی بدن نوزاد را از طریق نوشیدنی‌ها با جرعه‌های کوچک جبران کنید.
هرگز سعی نکنید که به زور به او غذا دهید. مادرهایی که به بچه‌شان شیر می‌دهند باید سعی کنید آب بدن او را همواره تأمین کنند.
همیشه از این مسئله مطمئن شوید که بعد از استفراغ، نوزادتان مشکل کم‌آبی ندارد. چرا که این مشکل می‌تواند به مشکل دیگری منتهی شود.
نترسید. چون نوزادتان استفراغ کرده و غذاهای غیرلازم را بیرون ریخته تلاش نکنید که حالا به زور به او غذا بدهید. اگر نصف روز گرسنه باشد هیچ آسیبی به او نمی‌رساند.
چه وقت باید نگران باشید؟
– اگر استفراغ مداوم باشد. این می‌تواند نشانه‌ی وجود عفونت در معده یا روده باشد که با اسهال همراه است.
– اگر استفراغ با نشانه‌های کم‌آبی بدن همراه باشد.
– اگر رنگ مواد استفراغ به سبزی بزند. این نشان می‌دهد که در روده‌، چیزی مانع از هضم غذا شده است.
– اگر در استفراغ خون دیده شود. این مشکل را باید تحت مراقبت‌های پزشکی درمان کرد.
– اگر بچه‌تان بعد از استفراغ، خواب‌آلود باشد.
– اگر بعد از آسیب به ناحیه‌‌ی سر، استفراغ بزند.
(منبع: mayoclinic)

علت استفراغ کودک چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ