با یکی از متهمان اصلی اسهال و استفراغ آشنا شوید

maryam01
نوروویروس‌ها در ۱۸ درصد از بیماری‌های مربوط به التهاب معده و روده (اسهال و استفراغ) در تمام گروه‌های سنی دخیل هستند. یک نوروویروس، تک‌ویروسی است که به خانواده‌ی سالیسیویریدائه تعلق دارد. این تک‌ویروس دارای یک پوشش بیرونی بوده و در هنگام ایجاد عفونت می‌تواند چند فعالیت را همزمان انجام دهد. این ویروس در ایجاد التهاب در جداره‌ی معده که در نهایت به التهاب معده می‌انجامد نقش اصلی را ایفا می‌کند. ابتلا به این عفونت علائمی مانند اسهال، استفراغ و ورم معده به همراه دارد. تحقیقات مربوط در این زمینه تحقیقات نشان می‌دهد

نوروویروس‌ها در ۱۸ درصد از بیماری‌های مربوط به التهاب معده و روده (اسهال و استفراغ) در تمام گروه‌های سنی دخیل هستند. یک نوروویروس، تک‌ویروسی است که به خانواده‌ی سالیسیویریدائه تعلق دارد. این تک‌ویروس دارای یک پوشش بیرونی بوده و در هنگام ایجاد عفونت می‌تواند چند فعالیت را همزمان انجام دهد. این ویروس در ایجاد التهاب در جداره‌ی معده که در نهایت به التهاب معده می‌انجامد نقش اصلی را ایفا می‌کند. ابتلا به این عفونت علائمی مانند اسهال، استفراغ و ورم معده به همراه دارد.
تحقیقات مربوط در این زمینه تحقیقات نشان می‌دهد التهاب‌های وخیم معده و روده‌ی بزرگ در جامعه (حدود ۲۴ درصد) و در بین بیماران سرپایی (حدود ۲۰ درصد) نسبت به بیمارانی که در بیماراستان بستری می‌شوند و موارد اورژانسی شایع‌تر بوده و از آنجایی که میزان شیوع و پراکندگی آن بسیار زیاد است، بنابراین امکان ابتلا به بیماری‌های شدید از طریق آن بالا می‌رود.
از طرفی این ویروس به میزان مشخصی در موارد التهاب وخیم معده و روده، هم در کشورهای در حال توسعه (۱۴ تا ۱۹ درصد) و هم کشورهای پیشرفته (۲۰ درصد) مشاهده شده است. این نکته نشان می‌دهد که برخلاف پاتوژن‌های انگلی و باکتریایی، نوروویروس‌ها را نمی‌توان فقط از طریق تصفیه‌‌ آب و رعایت بهداشت عمومی کنترل کرد.
(منبع: webmd)

بهترین راه جلوگیری از اسهال واستفراغ را می دانید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ