ارتباط طولانی بودن زمان نشستن با سرطان سینه و تخمدان

maryam01
زنانی که بخش زیادی از اوقات فراغت خود را می‌نشینند بیشتر از دیگران در معرض خطر سرطان‌های مغز استخوان، سینه و تخمدان قرار دارند. در دنیای امروز، ساعات نشستن ما جلوی تلویزیون، انواع گجت‌ها و بازی‌های کامپیوتری بسیار زیاد شده است. ارتباط بین مدت زمان نشستن و خطر سرطان هنوز به طور جزئی مورد بررسی قرار نگرفته و این بر خلاف شواهد زیادی است که نشان می‌دهد بین پیشگیری از سرطان و فعالیت فیزیکی ارتباطی وجود دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که نتایج نامطلوب نشستن به مدت زمان طولانی، در شرایطی که زمان نشستن ما در دهه‌های اخیر افزایش یافته است، تا حد زیادی به خاطر تغییرات مربوط به جابجایی و استفاده‌ی گسترده از کامپیوترها و بازی‌های کامپیوتری است.

زنانی که بخش زیادی از اوقات فراغت خود را می‌نشینند بیشتر از دیگران در معرض خطر سرطان‌های مغز استخوان، سینه و تخمدان قرار دارند.
در دنیای امروز، ساعات نشستن ما جلوی تلویزیون، انواع گجت‌ها و بازی‌های کامپیوتری بسیار زیاد شده است. ارتباط بین مدت زمان نشستن و خطر سرطان هنوز به طور جزئی مورد بررسی قرار نگرفته و این بر خلاف شواهد زیادی است که نشان می‌دهد بین پیشگیری از سرطان و فعالیت فیزیکی ارتباطی وجود دارد.
تحقیقات نشان می‌دهد که نتایج نامطلوب نشستن به مدت زمان طولانی، در شرایطی که زمان نشستن ما در دهه‌های اخیر افزایش یافته است، تا حد زیادی به خاطر تغییرات مربوط به جابجایی و استفاده‌ی گسترده از کامپیوترها و بازی‌های کامپیوتری است.
با توجه به اینکه انجمن سرطان‌شناسی آمریکا هنوز به طور دقیق مشخص نکرده که آیا چربی زیاد بدن، مصرف زیاد کالری و ورزش نکردن می‌تواند خطر سرطان را افزایش دهد یا نه، نمی‌توان این سوال را مطرح کرد که آیا این عوامل با خطر بالای انواع سرطان‌ها ارتباط داشته و برای سلامتی مشکل جدی محسوب می‌شوند.
توصیه می‌شود که بچه‌ها و خردسالان روزانه حدود یک ساعت و به مدت سه روز در هفته هم که شده فعالیت‌های جدی و پرشور انجام دهند. از طرفی باید انجام فعالیت‌های فیزیکی در روند فعالیت‌های روزانه هم در برنامه‌تان باشد چرا که مزیت‌های زیادی برای سلامتی‌تان به همراه دارد.
محققان دریافته‌اند زنانی که زمان زیادی را صرف نشستن می‌کنند، خطر بروز سرطان در آنها بیشتر بوده، خصوصا سرطان مغز استخوان، سینه و تخمدان؛ اما این خطر در بین مردان تا این حد مشکل‌ساز نیست. و برای اثبات تفاوت‌های این خطر در بین زنان و مردان هنوز مطالعات و تحقیقات بیشتری باید انجام شود.
(منبع: webmd)

علت از کار افتادگی زودهنگام تخمدان چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ