کسانی که دورچشم‌شان سیاه‌ است، توجه‌کنند

برخی پزشکان هم اعتقاد دارند سیاهی دور چشم مشکلی است که بیماری محسوب نمی‌شود و یک صفت ارثی غالب است و اگر یکی از والدین به این مشکل دچار باشند معمولا نصف فرزندان آن خانواده نیز به این مشکل دچار می‌شوند. البته در بعضی از مواقع نیز والدین دچار سیاهی دور چشم نیستند اما فرزندان آنها دچار این مشکل هستند و به دلیل ارثی بودن این مشکل درمانی دائم برای آن وجود ندارد البته مصرف بعضی کرم‌ها برای تیرگی دور چشم تا حدی مفید است اما به طور کامل این مشکل را برطرف نمی کند.

مجله سیب سبز: برخی پزشکان هم اعتقاد دارند سیاهی دور چشم مشکلی است که بیماری محسوب نمی‌شود و یک صفت ارثی غالب است و اگر یکی از والدین به این مشکل دچار باشند معمولا نصف فرزندان آن خانواده نیز به این مشکل دچار می‌شوند. البته در بعضی از مواقع نیز والدین دچار سیاهی دور چشم نیستند اما فرزندان آنها دچار این مشکل هستند و به دلیل ارثی بودن این مشکل درمانی دائم برای آن وجود ندارد البته مصرف بعضی کرم‌ها برای تیرگی دور چشم تا حدی مفید است اما به طور کامل این مشکل را برطرف نمی کند. توصیه می‌شود افراد از عینک آفتابی جهت محافظت از چشم و پوست اطراف چشم و پلک‌ها استفاده کنند و استفاده از مرطوب‌کننده را هم فراموش نکنند. 


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

درمان دائم سیاهی دور چشم چیست؟
دور چشم درجاتی دارد و باید گفت افرادی که دارای پوستی تیره هستند معمولا تیرگی دور چشم آنها بیشتر است و سیاهی دور چشم افرادی که پوست روشنی دارند کمتر است ولی به هر صورت از آن مشکلاتی است که می‌تواند حسابی آزاردهنده باشد. همه کسانی که این مشکل را دارند همیشه به دنبال راه‌حل‌هایی برای از بین بردن این مشکل هستند.  برای از بین بردن این مشکل از راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد. یکی از راه‌حل‌های اساسی جراحی زیبایی این قسمت است، البته با لیزر هم می‌توان این سیاهی‌ها را کمتر کرد. لیزر با تحریک و تولید کلاژن پوست را جوان می‌کند و سیاهی‌ها را از بین می‌برد، البته این روش هزینه نسبتا بالایی دارد و می‌تواند خطرهایی هم داشته باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ