خطر سرطان مری و معده در بچه‌هایی که اضافه‌ وزن دارند، بیشتر است

maryam01
طی آزمایشی، میزان شاخص حجم بدن حدود ۱ میلیون سرباز مرد از سال ۱۹۶۷ تا ۲۰۰۵ اندازه‌گیری شد‌ با محاسبه‌ی این میزان در ارتباط با مقابله با سرطان، محققان توانستند دریابند که کدام سربازان در آینده ممکن است علائم سرطان در آنها بروز کند. ارتباط چاقی در جوانان با سرطان نتایج این تحقیق نشان می‌دهد در شرایطی که چاقی در بزرگسالان با افزایش خطر ابتلا به سرطان مری مرتبط است، اما ارتباط بین چاقی در جوانان و این نوع سرطان هنوز به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته است. از طرفی می‌توان گفت افراد بزرگسالی که اضافه ‌وزن داشتند میزان پیشرفت سرطان مری در آنها ۲.۱ برابر و خطر

طی آزمایشی، میزان شاخص حجم بدن حدود ۱ میلیون سرباز مرد از سال ۱۹۶۷ تا ۲۰۰۵ اندازه‌گیری شد‌ با محاسبه‌ی این میزان در ارتباط با مقابله با سرطان، محققان توانستند دریابند که کدام سربازان در آینده ممکن است علائم سرطان در آنها بروز کند.
ارتباط چاقی در جوانان با سرطان
نتایج این تحقیق نشان می‌دهد در شرایطی که چاقی در بزرگسالان با افزایش خطر ابتلا به سرطان مری مرتبط است، اما ارتباط بین چاقی در جوانان و این نوع سرطان هنوز به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته است. از طرفی می‌توان گفت افراد بزرگسالی که اضافه ‌وزن داشتند میزان پیشرفت سرطان مری در آنها ۲.۱ برابر و خطر پیشرفت سرطان معده در افراد بزرگسالی که جایگاه اجتماعی‌ اقتصادی پایینی داشتند ۲.۲ برابر بیشتر از بقیه بود.
آمار رو به افزایش چاقی
بر اساس آمار مرکز ملی سرطان، ۶۸ درصد آمریکایی‌هایی که ۲۰ سال و بیشتر سن دارند دارای اضافه‌وزن و یا چاقی هستند. این آمار برای بچه‌ها هم یک‌جور هشدار محسوب می‌شود، چرا که در بخش دیگری از این تحقیق مشخص شد که ۱۷ درصد بچه‌ها و جوانان ۲ تا ۱۹ ساله هم مبتلا به چاقی هستند و متاسفانه این آمار رو به افزایش است.
البته محققان دریافتند که تحقیقات انجام‌شده‌ی اخیر فاقد ارزیابی رژیم غذایی، مصرف الکل و سیگار در آنها بوده است. آنها هنوز به طور مشخص نمی‌دانند که آیا کاهش وزن و یا ترفیع جایگاه اقتصادی‌اجتماعی می‌تواند باعث کاهش خطرات ذکرشده در آینده شود یا نه.
(منبع: allhealthsite)

میوه ایی که سرطان را شیمی درمانی می کند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ