آیا فشار خون بالا باعث اختلال در رابطه‌ی جنسی می‌شود؟

maryam01
رابطه‌ی جنسی چیزی شبیه باشگاه رفتن و ورزش کردن است. این جست و خیز و فعالیت‌هایی که ظرف ۲۰ دقیقه در تخت‌خواب انجام می‌شود شامل یک سری حرکت توام با لذت است که در نهایت با ضربان تند قلب، تعرق و خستگی پایان می‌یابد.

رابطه‌ی جنسی چیزی شبیه باشگاه رفتن و ورزش کردن است. این جست و خیز و فعالیت‌هایی که ظرف ۲۰ دقیقه در تخت‌خواب انجام می‌شود شامل یک سری حرکت توام با لذت است که در نهایت با ضربان تند قلب، تعرق و خستگی پایان می‌یابد. در افراد عادی این احساس به لذت و رضایت ختم می‌شود. اما آیا فردی که فشار خون هم دارد می‌تواند مانند یک فرد عادی از رابطه‌ی جنسی لذت ببرد؟ همیشه خطر بالا رفتن فشار خون به خاطر هیجانات جنسی در این افراد وجود دارد که ممکن است به مشکلاتی بینجامد.
مشکلات مختلف جنسی برای فردی که فشار خون دارد چیست؟
۱- در مردان این مشکلات شامل نعوظ ناقص، مشکلات انزالی، سستی کمر و کمبود میل جنسی است.
۲- در زنان، این مشکلات شامل دخول توأم با درد و یا دخول نامطلوب، مشکل رسیدن به ارگاسم و کمبود میل جنسی برای داشتن رابطه است.
فشار خون بالا چطور بر میل جنسی فرد تأثیر می‌گذارد؟ چطور می‌توان این مشکل را حل کرد؟
میل جنسی طبیعی بیان‌گر سلامت قلبی و عروقی فرد است. محققان معتقدند که برخی عوامل در افرادی که فشار خون بالا دارند باعث کاهش میل جنسی می‌شود:
۱- داروهای فشار خون
داروهای فشار خون مانند داروهای ادرارآور، مسدود‌کننده‌های بتا، داروهای پیشگیرنده‌ی ACE، مسدود‌کننده‌های گیرنده‌ی آنژیوتن و مسدود‌کننده‌های مجراهای کلسیم دارای نقش پیشگیرنده‌ی میل جنسی بوده و ممکن است به نعوظ ناقص بینجامد.
– روش‌هایی برای غلبه بر این مشکل
اگر با مشکلی مواجه شدید حتما به پزشک متخصص قلب و عروق خود مراجعه کنید. داروهای مناسب برای نعوظ ناقص می‌تواند بدون قطع مصرف سایر داروهای فشار خون این مشکل را حل کند.
۲- انقباض رگ‌ها در فشار خون زیاد
بهتر است به تجویز پزشک داروهای مناسب برای فشار خون مصرف کنید. این باعث می‌شود که فشار خون‌تان در سطح متعادلی بماند. همچنین تغییرات شرایط زندگی می‌تواند تأثیر مثبتی بر فشار خونتان گذاشته و وضعیت جنسی‌تان را بهتر کند.
(منبع: medicinenet)

چگونه با رژیم غذایی فشار خون را درمان کنیم؟

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ