افراد بزرگسال در هر ۱۰ سال، تنها دو بار دچار آنفولانزا می‌شوند

maryam01
تحقیقات جدید نشان می‌دهد در هر حالی‌که بچه‌ها ممکن است هر دو سال یک‌بار دچار آنفولانزا شوند، افراد ۳۰ سال به بالا به طور تقریبی هر ۱۰ سال دو بار به آن مبتلا می‌شوند. یافته‌ها نشان می‌دهد که میزان شیوع عفونت آلفولانزا از آنچه مردم فکر می‌کنند کمتر است. محققان طی تحقیقات خود، میزان پادزهر خون را نسبت به وجود ۹ رشته‌ از آنفولانزای A H3N2 در شمال چین بین سال‌های ۱۹۶۸ تا ۲۰۰۹ مورد بررسی قرار دادند. در پیش‌زمینه‌ این تحقیق، آنها این مسئله را مشخص کردند که در واکنش به ویروس آنفولانزا، سیستم ایمنی بدن پادزهرهایی تولید می‌کند که پروتئین‌های موجود در سطح ویروس را هدف قرار می‌دهند. در حالی‌که این پروتئین‌ها با تحریک ویروس تغییر می‌یابند، پادزهرهای موجود در خون با این رشته‌ها روبرو می‌شوند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد در هر حالی‌که بچه‌ها ممکن است هر دو سال یک‌بار دچار آنفولانزا شوند، افراد ۳۰ سال به بالا به طور تقریبی هر ۱۰ سال دو بار به آن مبتلا می‌شوند. یافته‌ها نشان می‌دهد که میزان شیوع عفونت آلفولانزا از آنچه مردم فکر می‌کنند کمتر است.
محققان طی تحقیقات خود، میزان پادزهر خون را نسبت به وجود ۹ رشته‌ از آنفولانزای A H3N2 در شمال چین بین سال‌های ۱۹۶۸ تا ۲۰۰۹ مورد بررسی قرار دادند.
در پیش‌زمینه‌ این تحقیق، آنها این مسئله را مشخص کردند که در واکنش به ویروس آنفولانزا، سیستم ایمنی بدن پادزهرهایی تولید می‌کند که پروتئین‌های موجود در سطح ویروس را هدف قرار می‌دهند. در حالی‌که این پروتئین‌ها با تحریک ویروس تغییر می‌یابند، پادزهرهای موجود در خون با این رشته‌ها روبرو می‌شوند.
با این حال، عوامل ویژه‌ای که منجر به واکنش‌های ایمنی نسبت به این رشته‌های خاص می‌شود چندان مورد بررسی قرار نگرفته، چرا که عفونت‌های فردی و افزایش ایمنی در طول عمر فرد کمتر به طور مستقیم مورد توجه قرار می‌گیرد.
با بررسی و تجزیه و تحلیل نمونه‌های خون بچه‌ها و افراد بزرگسال در چین، محققان توانستند رگه‌های آنفولانزای خاصی را که فرد در طی ۴۰ سال به آن مبتلا شده و نیز پادزهری که در واکنش به هر کدام از این رگه‌ها تولید شده شناسایی کنند. رگه‌های آنفولانزا که در سنین پایین با آن روبرو می‌شوید باعث می‌شود سیستم ایمنی‌تان در صورت ابتلا به آنفولانزا در سنین بالاتر، قوی‌تر شود. 
محققان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که خطر ابتلا به عفونت آنفولانزا در بچه‌ها و بزرگسالان بسیار شایع است و شاید علت آن تماس مداوم با افراد مختلف است. میزان ابتلا به آنفولانزا یا دفعات آن می‌تواند با توجه به سابقه‌ی ابتلا به آن و نیز واکسن مربوط به آن در افراد مختلف، متفاوت باشد.
(منبع: allhealthsite)

فرق سرماخوردگی با آنفولانزا در چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ