درمان هموروئید با جراحی و لیزر چه فواید و چه عوارضی به همراه دارد؟!

mojtaba
دکتر نفیسه جوادی، متخصص جراحی عمومی: در جراحی که برش با لیزر انجام می‌شود میزان خونریزی کنترل شده و ترمیم زخم سریع‌تر است. برای همین می‌توان گفت جراحی با این روش خونریزی کمتر و بازگشت به کار و زندگی بیمار سریع‌تر است.

دکتر نفیسه جوادی، متخصص جراحی عمومی: 

در جراحی که برش با لیزر انجام می‌شود میزان خونریزی کنترل شده و ترمیم زخم سریع‌تر است. برای همین می‌توان گفت جراحی با این روش خونریزی کمتر و بازگشت به کار و زندگی بیمار سریع‌تر است. البته این روش عاری از ضرر نیست و آن این است که اگر به تنهایی این جراحی را با لیزر انجام دهیم، ممکن است حجم بواسیرهای بزرگ را نتوانیم به خوبی با لیزر کنترل کنیم. البته جراحی بدون لیزر و به روش سنتی با مشکل خاصی همراه نیست البته به شرط آنکه جراحی به‌خوبی و با دقت بالا انجام شده باشد.

جراحی با لیزر محدودیت خاصی برای افراد ایجاد نمی‌کند؟

افراد جراحی‌های بسته را هم به‌عنوان لیزر می‌شناسند. مواردی را داریم که نمی‌توانیم از لیزر استفاده کنیم؛ هموروئید های داخلی پرولاب که با پرولابس روده همراه است که البته با کمک لیزرهای مخصوصی قابل انجام است. با این حال در این روش یعنی جراحی با لیزر به‌گونه‌ای نیست که بتوانیم بگوییم این افراد قادر به انجام این نوع از جراحی نیستند، جراحی که ما از لیزر به‌عنوان یک درمان برای بخش زیبایی استفاده نمی‌کنیم.  

نکته!

برای جراحی فیستول ژل‌هایی در بازار هست که گاهی اوقات جواب می‌دهد و ما می‌توانیم تزریق ژل انجام دهیم ولی درمان قطعی جراحی است.

دکتر نفیسه جوادی، متخصص جراحی عمومی:

در سال 1381 از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران فارغ‌التحصیل شدم چند سالی را در ناحیه آذربایجان شرقی، تبریز انجام وظیفه کردم و چند ماهی در بیمارستان ایرانیان دبی مشغول به کار بودم. در مرکز جراحی هند گوآ که اولین و بهترین از لحاظ لاپاروسکوپی دنیاست با دکتر میشرا که یکی از بهترین اساتید لاپاروسکوپی است دوره گذرانده‌ام. لاپاروسکوپی هند در دنیا حرف اول را می‌زند. به علاوه انجام بعضی از دوره‌های زیبایی مثل لیفتینگ صورت را در اسپانیا گذراندم. در کنار جراحی عمومی بیشتر در درمان مشکلات گوارش، هموروئید، فیشر، بیماری‌های مقعد و بیماری‌های سینه کار کردم و در کنار آن، جراحی زیبایی شکم، سینه و پیکر تراشی را هم انجام می‌دهم. 

جهت ارتباط با مطب دکتر نفیسه جوادی با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

آدرس: تهران، بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، خیابان ایتالیا، ساختمان پزشکان ایتالیا، طبقه 3

02188971434

09127047164

آدرس: تهران، خیابان دولت، چهارراه کاوه، نبش خیابان کاوه، ساختمان پزشکان کاوه، ورودی اول، طبقه 4، واحد 22

02122767395

02122552811

09127047164

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ