بواسیر یا همان هموروئید با این علائم بروز پیدا می کنند!

mojtaba
دکتر نفیسه جوادی، متخصص جراحی عمومی: بواسیر به ‌حالتی گفته می‌شود که در ناحیه مقعد توده‌ای به اندازه یک بند انگشت بیرون زده باشد که به شکل گرد و نرم و حتی ممکن است با خونریزی همراه باشد. البته برخی‌ها هستند که به مشکل بواسیر مبتلا هستند اما این مشکل‌شان با خونریزی همراه نیست.

دکتر نفیسه جوادی، متخصص جراحی عمومی:

بیماریهای آنوس یا مقعد بهطور معمول پنج علامت دارند:

مهمترین این علامتها شامل خونریزی از مقعد، درد، سوزش مقعد و خارش در ناحیه هستند و حتی برخی‌ها در ناحیه مقعد توده‌ای بیرون زده‌ را احساس می‌کنند که در صورت مواجهه با این علائم افراد باید به جراح عمومی مراجعه کنند تا علت اصلی را تشخیص دهند. بعد از بررسی‌های انجام شده مشخص می‌شود که این بیماری هموروئید است یا بواسیر یا شقاق که همان فیشر است.

این علائم نشان دهنده بیماری بواسیر است!

بواسیر داخلی:

بواسیر به حالتی گفته می‌شود که در ناحیه مقعد تودهای به اندازه یک بند انگشت بیرون زده باشد که به شکل گرد و نرم و حتی ممکن است با خونریزی همراه باشد. البته برخیها هستند که به مشکل بواسیر مبتلا هستند اما این مشکلشان با خونریزی همراه نیست. با این حال اگر بیرونزدگی به داخل نرود آن زمان است که میتوان گفت بواسیر در مرحله چهارم یعنی وخیمترین حالت قرار دارد که به آن بواسیر یا هموروئید داخلی گفته میشود.

بواسیر خارجی:

هموروئید خارجی، در کنار هموروئید داخلی وجود داد که معمولا با درد همراه است و افراد وجود تودهای سفت و دردناک را احساس میکنند که در این مواقع بواسیر دچار ترومبوز شده و لختهای درون آن ایجاد شده است. این مشکل گاهی اوقات در اثر زور و فشار مختلف ایجاد میشود و ادامه پیدا میکند. برای همین اگر بیمار به‌موقع اقدامات لازم را انجام ندهد این توده بزرگ و بزرگ‌تر خواهد شد.

به‌طور کلی بیماری‌های خوش‌خیم در رده  هموروئید بر اثر زور، فشار و یبوست‌های طولانی‌مدت ایجاد می‌شوند.

فیشر یا شقاق، چه علائمی دارند؟!

بیماری شایع دیگری که در این ناحیه داریم شقاق یا فیشر که معمولا با درد و خونریزی همراه است. زمانی که شقاق بزرگ باشد، معمولا توده‌ای در آن در ناحیه از مقعد  بیرون زده است. علت اصلی شقاق یبوست‌های طولانی‌مدت و زور، فشار و گهگاهی اسهال‌های بسیار شدید هستند.

بیماری بعدی فیستول است که به‌دنبال آبسه‌ها یا عفونت‌هایی که دور مقعد ایجاد می‌شود، بروز پیدا می‌کند. زمانی افراد به بیماری فیستول مبتلا می‌شوند که بابت مشکلات پیش آمده به‌موقع به متخصص مراجعه نمی‌کنند. عفونت ایجاد شده یک سوراخ در ناحیه انتهای روده و یک سوراخی در بیرون پوست ایجاد می‌کند که این دو سوراخ به وسیله یک لوله باریک به هم وصل می‌شوند که به آن فیستول می‌گویند.

دکتر نفیسه جوادی، متخصص جراحی عمومی:

در سال 1381 از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران فارغ‌التحصیل شدم چند سالی را در ناحیه آذربایجان شرقی، تبریز انجام وظیفه کردم و چند ماهی در بیمارستان ایرانیان دبی مشغول به کار بودم. در مرکز جراحی هند گوآ که اولین و بهترین از لحاظ لاپاروسکوپی دنیاست با دکتر میشرا که یکی از بهترین اساتید لاپاروسکوپی است دوره گذرانده‌ام. لاپاروسکوپی هند در دنیا حرف اول را می‌زند. به علاوه انجام بعضی از دوره‌های زیبایی مثل لیفتینگ صورت را در اسپانیا گذراندم. در کنار جراحی عمومی بیشتر در درمان مشکلات گوارش، هموروئید، فیشر، بیماری‌های مقعد و بیماری‌های سینه کار کردم و در کنار آن، جراحی زیبایی شکم، سینه و پیکر تراشی را هم انجام می‌دهم.

جهت ارتباط با مطب دکتر نفیسه جوادی با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

آدرس: تهران، بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، خیابان ایتالیا، ساختمان پزشکان ایتالیا، طبقه 3

02188971434

09127047164

آدرس: تهران، خیابان دولت، چهارراه کاوه، نبش خیابان کاوه، ساختمان پزشکان کاوه، ورودی اول، طبقه 4، واحد 22

02122767395

02122552811

09127047164

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ