چطور بیماری‌های مقعدی را می‌توان درمان کرد؟

mojtaba
دکتر نفیسه جوادی، متخصص جراحی عمومی: در مورد بیماری شقاق هم باید بگویم که نزدیک به 90 درصد اگر در 6 ماهه اول بیمار مراجعه کند فیشر حاد محسوب خواهد شد که معمولا با درمان نگهدارنده بهبود پیدا خواهند کرد و 10درصد باقی مانده نیاز به عمل جراحی دارند.

دکتر نفیسه جوادی، متخصص جراحی عمومی:

افرادی که به بیماری بواسیر یا همان هموروئید (چه داخلی و چه خارجی) در مراحل اولیه یعنی استیج 1 و 2 و 3 مبتلا هستند و به پزشک مراجعه کنند، با کمک دارو درمانی و رعایت برنامه غذایی درست می‌توانند این مشکل را درمان کنند. اما اگر بیماری در مرحله حاد باشد دیگر با دارو درمانی نمی‌توان اقدامی انجام داد و باید از روش جراحی کمک گرفت. البته لازم به ذکر است که گاهی اوقات هموروئید در مرحله 1 و 2 قرار دارد اما با خونریزی شدید همراه است که در این مواقع هم باید از روش جراحی کمک گرفت.

در مورد بیماری شقاق هم باید بگویم که نزدیک به 90 درصد اگر در 6 ماهه اول بیمار مراجعه کند فیشر حاد محسوب خواهد شد که معمولا با درمان نگهدارنده بهبود پیدا خواهند کرد و 10درصد باقی مانده نیاز به عمل جراحی دارند.

روش جراحی، برای درمان بیماری‌های مقعدی

جراحی به دو صورت با لیزر و بدون لیزر انجام می‌شود که البته در برخی مواقع ممکن است از هر دو روش کمک گرفته شود. بهترین حالت درمان این بیماری‌ها استفاده از هر دو نوع جراحی (‌لیزر و بدون لیزر) است. جراحی طبق روش قدیمی یعنی با تیغ بریده شده و اقدامات لازم توسط جراح انجام و سپس بخیه زده و پانسمان می‌شود. اما در جراحی‌هایی که با لیزر انجام می‌شود، برش با اشعه لیزر انجام می‌شود.

دکتر نفیسه جوادی، متخصص جراحی عمومی:

در سال 1381 از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران فارغ‌التحصیل شدم چند سالی را در ناحیه آذربایجان شرقی، تبریز انجام وظیفه کردم و چند ماهی در بیمارستان ایرانیان دبی مشغول به کار بودم. در مرکز جراحی هند گوآ که اولین و بهترین از لحاظ لاپاروسکوپی دنیاست با دکتر میشرا که یکی از بهترین اساتید لاپاروسکوپی است دوره گذرانده‌ام. لاپاروسکوپی هند در دنیا حرف اول را می‌زند. به علاوه انجام بعضی از دوره‌های زیبایی مثل لیفتینگ صورت را در اسپانیا گذراندم. در کنار جراحی عمومی بیشتر در درمان مشکلات گوارش، هموروئید، فیشر، بیماری‌های مقعد و بیماری‌های سینه کار کردم و در کنار آن، جراحی زیبایی شکم، سینه و پیکر تراشی را هم انجام می‌دهم. 

جهت ارتباط با مطب دکتر نفیسه جوادی با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

آدرس: تهران، بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، خیابان ایتالیا، ساختمان پزشکان ایتالیا، طبقه 3

02188971434

09127047164

آدرس: تهران، خیابان دولت، چهارراه کاوه، نبش خیابان کاوه، ساختمان پزشکان کاوه، ورودی اول، طبقه 4، واحد 22

02122767395

02122552811

09127047164

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
رسول

رسول

1394-07-22 - 10:45 پاسخ

سلام پش ت چشمام باد کرده و روی پلکم افتاده چکارم کنم

admin

admin

1394-07-22 - 10:45

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .