سینوس یا کیست مویی (پیلونیدال)

mojtaba
دکتر نفیسه جوادی، متخصص جراحی عمومی: شایع‌ترین جای آن ناحیه‌ ساکرال یا بین دو باسن است و معمولا از بچگی وجود دارد و مادر اگر دقیق باشد این حالت را در کودک خود متوجه خواهد شد که سوراخ‌های آن به اندازه نوک سوزن است. در خانم‌ها وسط دو تا سینه، زیر ناف، بناگوش و در آرایشگرها در ناحیه نوک انگشتان ایجاد می‌شود.

دکتر نفیسه جوادی، متخصص جراحی عمومی:

ممکن است اسم بیماری رانندگان جیپ سوار زیاد به گوش‌تان خورده باشد که این بیماری معمولا به صورت ارثی و مادرزادی است.

در کجا بروز می‌کند؟

شایع‌ترین جای آن ناحیه‌ ساکرال یا بین دو باسن است و معمولا از بچگی وجود دارد و مادر اگر دقیق باشد این حالت را در کودک خود متوجه خواهد شد که سوراخ‌های آن به اندازه نوک سوزن است. در خانم‌ها وسط دو تا سینه، زیر ناف، بناگوش و در آرایشگرها در ناحیه نوک انگشتان ایجاد می‌شود. سینوس با هر دو روش جراحی یعنی هم با لیزر و هم بدون لیزر قابل درمان است و درمان دارویی به هیچ عنوان در این بیماری جوابگو نیست. جراحی آن هم می‌تواند با لیزر و هم با چاقو باشد که برش داده شود و بیرون بیاید. در ناحیه ساکرال یا وسط دو باسن که ایجاد می‌شود، روش یک عده از جراحان این است که آن ناحیه را می‌دوزند که باعث می‌شود محل برش سریع‌تر جوش بخورد و تعدادی از پزشکان آن را باز می‌گذارند که بیمار باید بین یک تا دوماه به‌طور مرتب پانسمان کند تا پوست جوش بخورد.

این دو روش چه تفاوتی با هم دارند و دلیل خاصی برای این کار وجود دارد؟

گاهی اوقات دلیل خاصی وجود دارد که پشت جای بخیه را باز می‌گذارد و گاهی اوقات ممکن است پزشک طبق سلیقه خود این اقدام را انجام دهد. در مواردی که سینوس عفونی باشد ما حق نداریم جای بخیه را ببندیم زیرا اگر بسته شود مجددا عفونت می‌کند. در موارد غیر‌عفونی چون سینوس با بافت اطرافش برداشته می‌شود، باید بررسی شود که لوله‌ای باقی مانده است یا نه. با این حال گاهی اوقات بیمار تصمیم می‌گیرد که نوع بسته شدن جای بخیه به چه صورت باشد و در برخی مواقع پزشک بنا به شرایطی باید تعیین کند که جای بخیه چطور بسته شود.

دکتر نفیسه جوادی، متخصص جراحی عمومی:

در سال 1381 از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران فارغ‌التحصیل شدم چند سالی را در ناحیه آذربایجان شرقی، تبریز انجام وظیفه کردم و چند ماهی در بیمارستان ایرانیان دبی مشغول به کار بودم. در مرکز جراحی هند گوآ که اولین و بهترین از لحاظ لاپاروسکوپی دنیاست با دکتر میشرا که یکی از بهترین اساتید لاپاروسکوپی است دوره گذرانده‌ام. لاپاروسکوپی هند در دنیا حرف اول را می‌زند. به علاوه انجام بعضی از دوره‌های زیبایی مثل لیفتینگ صورت را در اسپانیا گذراندم. در کنار جراحی عمومی بیشتر در درمان مشکلات گوارش، هموروئید، فیشر، بیماری‌های مقعد و بیماری‌های سینه کار کردم و در کنار آن، جراحی زیبایی شکم، سینه و پیکر تراشی را هم انجام می‌دهم. 

جهت ارتباط با مطب دکتر نفیسه جوادی با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

آدرس: تهران، بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، خیابان ایتالیا، ساختمان پزشکان ایتالیا، طبقه 3

02188971434

09127047164

آدرس: تهران، خیابان دولت، چهارراه کاوه، نبش خیابان کاوه، ساختمان پزشکان کاوه، ورودی اول، طبقه 4، واحد 22

02122767395

02122552811

09127047164

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
نیلوفر

نیلوفر

1396-07-02 - 22:11 پاسخ

لطفا درباره دوره نقاحت عمل باز هم توضیح داده شود