درمان تنبلی چشم در بچه‌های کم سن و سال٬ بهتر جواب می‌دهد

maryam01
نتایج تحقیقی که اخیرا روی ۹۹۶ کودک طی چهار آزمایش بالینی انجام شده نشان می‌دهد که نتیجه درمان تنبلی خفیف تا متوسط چشم در کودکان ۳ تا ۷ سال نسبت به کودکان ۷ تا ۱۳ ساله بسیار بهتر بوده است.

نتایج تحقیقی که اخیرا روی ۹۹۶ کودک طی چهار آزمایش بالینی انجام شده نشان می‌دهد که نتیجه درمان تنبلی خفیف تا متوسط چشم در کودکان ۳ تا ۷ سال نسبت به کودکان ۷ تا ۱۳ ساله بسیار بهتر بوده است. ضمن این که باید گفت در بین نتایج آزمایش‌ها و درمان‌های انجام شده بین کودکان ۳ تا زیر ۵ سال و ۵ تا زیر ۷ سال برای تنبلی چشم٬ تغییر مشهودی دیده نشده است. با این حال٬ درمان تنبلی چشم در بین کودکان ۳ تا ۵ ساله نسبت به کودکان ۵ تا زیر ۷ سال نتایج بهتری به همراه داشته است.
محققان معتقدند که برخلاف نتایج نه چندان شاخص در بچه‌های بزرگتر٬ می‌توان تغییرات بارزی در قدرت بینایی (وضوح دید) و نیز مزیت‌های دیگری در این بچه‌ها مشاهده کرد.
در مجموع٬ در حالی‌که می‌توان تغییرات و بهبودی بارزی در قدرت بینایی کودکان ۳ تا زیر ۱۳ سال مشاهده کرد٬ باید گفت که درمان تنبلی چشم در کودکان ۷ تا زیر ۱۳ سال با نتایج چندان شاخصی همراه نیست. با این حال٬ تنها در بین تعداد معدودی از کودکان در این بازه‌ی سنی می‌توان تغییرات خوبی در تنبلی چشم مشاهده کرد. آخرین تلاش‌ها در حوزه‌ی درمان این مسئله (استفاده از لیفت‌پچ‌های چشمی و آتروفین) نتوانسته باعث بهبود قدرت بینایی در کودکانی شود که هم‌چنان بعد از نخستین درمان٬ از تنبلی خفیف چشم رنج می‌برند.
(منبع: allhealthsite)

عوامل مؤثر بر تنبلی چشم چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ