نکاتی درباره‌ی انواع کمردردهای مزمن

maryam01
همه‌ی افراد در مقاطعی از زندگی‌شان کمردرد را تجربه می‌کنند. کمردرد می‌تواند شدید یا مزمن باشد. معمولا دردهایی را که کمتر از یک ماه طول می‌کشد کمردردهای شدید گفته و دردهایی را که بیش از سه ماه ادامه دارد به نام کمردردهای مزمن می‌شناسند. در این‌جا به رایج‌ترین علل کمردردها اشاره می‌کنیم. مشکلات مکانیکی: مشکلاتی که به عضلات اطراف کمر و یا ستون مهره‌ها مربوط است باعث افزایش خطر کمردرد مزمن می‌شود. اگر دلیل کمردردتان٬ مکانیکی باشد احتمالا ممکن است دیسک کمرتان بیرون زده باشد و یا دچار کژپشتی (اسکولیوز)٬ کوژپشتی٬ کشیدگی عضلات و غیره شده باشید.

همه‌ی افراد در مقاطعی از زندگی‌شان کمردرد را تجربه می‌کنند. کمردرد می‌تواند شدید یا مزمن باشد. معمولا دردهایی را که کمتر از یک ماه طول می‌کشد کمردردهای شدید گفته و دردهایی را که بیش از سه ماه ادامه دارد به نام کمردردهای مزمن می‌شناسند. در این‌جا به رایج‌ترین علل کمردردها اشاره می‌کنیم.
مشکلات مکانیکی: مشکلاتی که به عضلات اطراف کمر و یا ستون مهره‌ها مربوط است باعث افزایش خطر کمردرد مزمن می‌شود. اگر دلیل کمردردتان٬ مکانیکی باشد احتمالا ممکن است دیسک کمرتان بیرون زده باشد و یا دچار کژپشتی (اسکولیوز)٬ کوژپشتی٬ کشیدگی عضلات و غیره شده باشید.
آسیب: حتی یک آسیب جزئی هم در برخی مواقع می‌تواند باعث گرفتگی عضلات کمر شود. دردی که به خاطر آسیب ایجاد شده می‌تواند به خاطر آسیب‌های مجدد در طی زمان و یا تصادف٬ تشدید شود. برخی از شایع‌ترین این آسیب‌ها عبارت است از آسیب به ستون مهره‌ها٬ آسیب رباط و کشیدگی عضلات.
بیماری: بیماری‌هایی مثل آرتروز٬ روماتیسم مفاصل٬ ورم مهره‌های ستون فقرات و التهاب مفاصل و استخوان‌ها اگر که مستقیما یا به طور غیرمستقیم بر پشت وارد شود و فشار زیادی به آن وارد کند می‌تواند ناشی از کمردرد مزمن باشد.
تومو‌رها و یا عفونت‌ها: هرچند این موارد بسیار نادرند٬ اما می‌توان گفت که تومورها و عفونت‌ها هم می‌تواند باعث کمردرد شود. برخی نمونه‌های آن عبارت است از التهاب مفاصل٬ عفونت دیسک کمر و تومور در ستون مهره‌ها.
درمان‌های خانگی: باید سعی کنید روزانه مدام در حال فعالیت باشید و کارهای متنوع انجام دهید. اگر فقط روی تخت دراز بکشید کمردردتان بدتر می‌شود. تجربه نشان داده است افرادی که بعد از پشت سر گذاشتن علائم کمردرد فقط به خوابیدن روی تخت بسنده نکرده و مدام به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند٬ میزان انعطاف‌پذیری کمرشان از آن دسته از افرادی که تا یک هفته روی تخت می‌خوابند بیشتر است.
(منبع: webmd)

ورزش های مفید و زیانبار برای کمردرد کدامند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ