واکسن کزار به پیشگیری از سرطان مغز کمک می‌کند

maryam01
محققان دریافتند که از هر شش بیماری که گلیوبلاستوما - یک نوع تومور مغزی که تشخیص آن بسیار دشوار است- داشتند، سه بیمار بعد از تزریق کزار به منظور افزایش ایمنی‌درمانی و با هدف قرار دادن یک نوع ویروس در مغز، بیشتر عمر کردند. تحقیقات اولیه نشان داده که تومور‌های گلیوبلاستوما از یک رشته از ویروس‌های بافت‌آماس (سیتومگالوویروس) محافظت می‌کنند که در بافت‌های مغزی وجود ندارد. می‌توان گفت هدف اصلی ایمنی‌درمانی همین است- در واقع نوعی درمان که باعث تحکیم و تقویت قدرت سیستم ایمنی بدن بیمار شده تا بتواند سلول‌های سرطانی را از بین ببرد.

محققان دریافتند که از هر شش بیماری که گلیوبلاستوما – یک نوع تومور مغزی که تشخیص آن بسیار دشوار است- داشتند، سه بیمار بعد از تزریق کزار به منظور افزایش ایمنی‌درمانی و با هدف قرار دادن یک نوع ویروس در مغز، بیشتر عمر کردند. 
تحقیقات اولیه نشان داده که تومور‌های گلیوبلاستوما از یک رشته از ویروس‌های بافت‌آماس (سیتومگالوویروس) محافظت می‌کنند که در بافت‌های مغزی وجود ندارد. می‌توان گفت هدف اصلی ایمنی‌درمانی همین است- در واقع نوعی درمان که باعث تحکیم و تقویت قدرت سیستم ایمنی بدن بیمار شده تا بتواند سلول‌های سرطانی را از بین ببرد.
هر ساله حدود ۲۳۰۰۰ تومور مغزی در ایالات متحده شناسایی می‌شود که همه‌ی آنها از نوع گلیوبلاستوما هستند. علائم اولیه‌ این تومورهای بدخیم شامل سردردهای شدید، دوبینی یا تاربینی و استفراغ است.
دکتر باتیچ و همکارانش، ۱۲ بیماری را که گلیوبلاستوما داشتند به دو گروه تقسیم کردند: به شش‌ نفر از آنها کزاز تزریق شد، و شش تای دیگر دارو‌نما. در روز بعد همه‌ی بیماران تحت ایمنی‌درمانی سلول‌های دندریتی قرار گرفتند. این آزمایش با استفاده از سلول‌های دندریتی انجام شد که سیستم ایمنی بدن را آماده می‌کرد تا نسبت به یک عامل عفونتی واکنش نشان دهد. در این وضعیت، تیم تحقیقات گلبول‌های سفید خود بیمار را از بدنش خارج کرده و رشد سلول‌های دندریتی را به کار انداخته و با کمک یک پادزهر آنها را به فعالیت واداشتند. سپس واکسن دندریتی به بیماران سرطانی تزریق شد. هدف این بود که بتواند با هدف قرار دادن رشته‌های لنفی، تورموهای سرشار از ویروس بافت‌آماس یا سیتومگالوویروس را شناسایی و به آنها حمله کند.
دانشمندان معتقدند که تزریق کزاز یکی از بهترین راه‌ها برای تحریک سیستم ایمنی و تفکیک رشته‌های لنفی و قرار دادن سیستم ایمنی در حالت آماده‌باش است. کزاز باعث می‌شود که واکسن سلول‌های دندریتی فرصت بهتری داشته باشد تا بتواند در هر جایی که لازم بود حضور داشته باشد.
(منبع: allhealthsite)

3 برابر شدن احتمال سرطان مغز با استفاده 25 ساله از موبایل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ