تاثیر رژیم غذایی بر خطر ابتلا به سرطان سینه

maryam01
انجمن سرطان‌شناسی آمریکا توصیه می‌کند که سبزیجات، میوه و غلات کامل بیشتر و از طرفی گوشت قرمز و گوشت فرآوری‌شده و شیرینی کمتر بخورید. یک رژیم غذایی سالم می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی، دیابت، سکته‌ی مغزی و برخی سرطان‌ها را و از طرفی اضافه‌وزن و چاقی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد. هنوز مشخص نیست که دقیقا چه چیزهایی منجر به سرطان سینه می‌شود. در این‌جا به بررسی برخی از آنها می‌پردازیم. چربی اکثر تحقیقات نشان می‌دهد در کشورهایی که در رژیم عادی غذایی‌شان چربی کامل و چربی‌های چندگانه‌ی اشباع‌نشده و اشباع شده کمی وجود دارد

انجمن سرطان‌شناسی آمریکا توصیه می‌کند که سبزیجات، میوه و غلات کامل بیشتر و از طرفی گوشت قرمز و گوشت فرآوری‌شده و شیرینی کمتر بخورید. یک رژیم غذایی سالم می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی، دیابت، سکته‌ی مغزی و برخی سرطان‌ها را و از طرفی اضافه‌وزن و چاقی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد. هنوز مشخص نیست که دقیقا چه چیزهایی منجر به سرطان سینه می‌شود. در این‌جا به بررسی برخی از آنها می‌پردازیم.
چربی
اکثر تحقیقات نشان می‌دهد در کشورهایی که در رژیم عادی غذایی‌شان چربی کامل و چربی‌های چندگانه‌ی اشباع‌نشده و اشباع شده کمی وجود دارد، آمار سرطان سینه بسیار پایین است.
مکمل‌های ویتامینی
هنوز هیچ تحقیقی ثابت نکرده که مصرف ویتامین‌ها می‌تواند خطر سرطان سینه را کاهش دهد. یکی از این ویتامین‌ها، ویتامین D است که هنوز مشخص نشده آیا نقش مهمی در خطر سرطان سینه یا روده ایفا می‌کند یا نه. متخصصان سلامت معمولا با نارضایتی، مکمل‌های ویتامینی را برای کاهش خطر انواع سرطان توصیه می‌کنند چرا که برخی تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که غذاهای مغذی خاص مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به سرطان سینه در آنها افزایش می‌یابد.
سویا
هنوز هیج تحقیق قابل اعتمادی این حقیقت را عنوان نکرده که خوردن سویا خطری به همراه دارد و به نظر می‌رسد که مزایایی که سویا بر روی سلامتی دارد از خطرات و عوارض احتمالی‌اش بیشتر است. محققان معتقدند که خوردن سویا کاملا سالم و مطمئن است، اما چندان خوردن مکمل‌های حاوی سویا را توصیه نمی‌کنند.
قند و شیرینی
یک باور غلط می‌گوید: قند عامل سرطان است. اما حقیقت این است که قند، باعث تشدید سرطان نمی‌شود. تمام سلول‌ها، از جمله سلول‌های سرطانی، برای تامین انرژی، به قند خون (گلوکز) نیازمندند. اما افزودن و انتقال قند بیشتر به سلول‌های سرطانی باعث رشد سریع آنها می‌شود.
(منبع: webmd)

اگر از سرطان سینه می ترسید، رژیم غذایی خود را تغییر دهید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ