اصلاح قوز بینی به کمک جراحی زیبایی بینی (توضیحات دکتر علی اصغر باباجانی)

mojtaba
اخبار پزشکی و سلامت-دکتر علی اصغر باباجانی، متخصص و جراح گوش، گلو، بینی و سر و گردن:در بین اکثر تقاضاها برای جراحی بینی اصلاح قوز بینی یکی از رایج‌ترین موارد است. برای اینکه مطمئن شوید جراحی بینی برای شما گزینه‌ی مناسبی است باید با یک پزشک مشورت کنید.

دکتر علی اصغر باباجانی، متخصص و جراح گوش، گلو، بینی و سر و گردن:

در بین اکثر تقاضاها برای جراحی بینی اصلاح قوز بینی یکی از رایج‌ترین موارد است. برای اینکه مطمئن شوید جراحی بینی برای شما گزینه‌ی مناسبی است باید با یک پزشک مشورت کنید. اما اگر در نظر دارید از جراحی برای اصلاح قوز بینی خود استفاده کنید باید عوامل زیر را مد نظر قرار دهید:
مقداری که از قوز بینی کاسته خواهد شد: برخی از افراد تمایل دارند که پل بینی‌شان یک خط مستقیم باشد و برخی دیگر یک انحنای کوچک را ترجیح می‌دهند. پل بینی دلخواه شما به عوامل گوناگونی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارتند از اولویت‌های زیبای شناختی شما، اینکه چقدر از چهره‌ی اصلی خود را می‌خواهید حفظ کنید و تمایل به حفظ برخی خصوصیات نژادی یا خانوادگی.
نحوه‌ی تناسب پل بینی اصلاح شده با دیگر اعضای صورت: با اینکه بینی شما در مرکز توجه است اما برای داشتن ظاهری ایده‌آل قالب بینی باید با دیگر اعضای صورت هم‌خوانی داشته باشد. در واقع بینی باید بر زیبایی دیگر اجزای صورت بیافزاید نه اینکه تمامی توجه را به خود معطوف کند.
حفظ قابلیت تنفس راحت در حالیکه فرم بینی تغییر می‌کند: چگونگی نفس کشیدن شما در جراحی بینی بسیار مهم است. اگر مقدار زیادی از غضروف و استخوان در طول جراحی برداشته شود، این مسئله در نحوه‌ی نفس کشیدن شما تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین یک جراح خوب با در نظر گرفتن زیبایی بینی جراحی را طوری برنامه‌ریزی می‌کند که از لحاظ کارکرد به بینی آسیبی وارد نشده و نحوه‌ی نفس کشیدن شما با مشکل روبرو نشود. یک جراحی بینی زمانی موفق است که کارکرد بینی نیز به اندازه‌ی ظاهر آن خوب باشد.

در نگارش این مطلب از نتایج تحقیقات ارائه شده در سایت‌های ‌‌ Advance Cosmetic و Associates In Plastic و کتاب‌Plastic Surgery Secrets Plus  ‌نوشته جفری واینز وایگ استفاده شده است.

 

 دکتر علی اصغر باباجانی، متخصص و جراح گوش، گلو، بینی و سر و گردن است. دکتر علی اصغر باباجانی پس از گذراندن دوره‌ تکمیلی جراحی آندوسکوپی سینوس و پلاستیک بینی، گواهینامه‌ی مربوطه را دریافت و پس از آن عمده‌ی فعالیت‌های خود را به اعمال جراحی پلاستیک بینی معطوف داشته است. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ