کمبود ویتامین، یکی از عوامل ابتلا به آسم

maryam01
محققان می‌گویند که مصرف کم ویتامین می‌تواند باعث افزایش خطر آسم شود. در واقع مصرف کم ویتامین C و میزان کم ویتامین A تا حد زیادی با خطر ابتلا به آسم مرتبط است. البته هنوز تحقیقات بیشتری در این زمینه باید انجام شد تا بتوان تعیین کرد آیا مصرف کم و ناکافی ویتامین واقعا به آسم منتهی می‌شود یا نه. محققان نتایج ۴۰ آزمایش مختلف را با هم ترکیب کرده و آن را در کنار ارتباط‌شان با میزان مصرف ویتامین و خطر آسم در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۷ بررسی کردند. آنها به این نتیجه رسیدند که افرادی که آسم دارند به طور چشمگیری میزان مصرف روزانه‌ی ویتامین A آنها نسبت به افرادی که این بیماری را نداشتند بسیار کم بود.

محققان می‌گویند که مصرف کم ویتامین می‌تواند باعث افزایش خطر آسم شود. در واقع مصرف کم ویتامین C و میزان کم ویتامین A تا حد زیادی با خطر ابتلا به آسم مرتبط است. البته هنوز تحقیقات بیشتری در این زمینه باید انجام شد تا بتوان تعیین کرد آیا مصرف کم و ناکافی ویتامین واقعا به آسم منتهی می‌شود یا نه.
محققان نتایج ۴۰ آزمایش مختلف را با هم ترکیب کرده و آن را در کنار ارتباط‌شان با میزان مصرف ویتامین و خطر آسم در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۷ بررسی کردند. آنها به این نتیجه رسیدند که افرادی که آسم دارند به طور چشمگیری میزان مصرف روزانه‌ی ویتامین A آنها نسبت به افرادی که این بیماری را نداشتند بسیار کم بود. آنها همچنین به این نتیجه رسیدند افرادی که شدت آسم در آنها بیشتر است نسبت به افرادی که آسم خفیف‌تری دارند، به طور بارزی میزان مصرف ویتامین A در آنها کمتر دیده می‌شود.
تجزیه و تحلیل ویتامین C نشان می‌دهد افرادی که مصرف ویتامین C آنها به اندازه‌ی کافی نباشد، خطر ابتلا به آسم در آنها ۱۲ درصد بیشتر از افرادی است که ویتامین بیشتری مصرف می‌کنند. ویتامین C را می‌توان در میوه‌های تازه و سبزیجات و ویتامین A را هم می‌توان در سبزیجات زرد یا نارنجی مانند هویج و سیب‌زمینی شیرین و نیز برخی غذای حیوانات یافت.
محققان هیچ رابطه‌ای میان مصرف ویتامین E و خطر ابتلا به آسم نیفتند. با این حال آنها به این نتیجه رسیدند که افرادی که آسم شدید دارند به طور بارزی میزان ویتامین خون آن‌ها نسبت به افرادی که آسم ملایم دارند، کمتر است.
(منبع: allhealthsite)

۶ راه‌ مقابله با آسم و انواع آلرژی‌

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ