گیاهانی برای کاهش طبیعی میزان کلسترول

maryam01
عوامل زیادی بر میزان کلسترول شما تاثیر می‌گذارد، از جمله سن و سال، وزن، غذایی که می‌خورید، و فعالیت فیزیکی. مردم می‌توانند میزان کلسترول خود را با داشتن یک شیوه‌ی سالم زندگی حفظ کنند: متعادل نگه داشتن وزن، خوردن غذاهایی که چربی‌های اشباع‌شده‌ی پایین داشته باشد، ورزش منظم، پرهیز از الکل و قطع مصرف سیگار. برخی گیاهان طبیعی را هم می‌توانید برای کاهش و بهبود میزان کلسترول خود در رژیم غذایی‌تان استفاده کنید که عبارتند از: گیاه یونجه تحقیقات نشان داده است که بذر یونجه می‌تواند از طریق کاهش انواع مضر و مخرب کلسترول (LDL) در خون در شرایطی که کلسترول خوب

عوامل زیادی بر میزان کلسترول شما تاثیر می‌گذارد، از جمله سن و سال، وزن، غذایی که می‌خورید، و فعالیت فیزیکی. مردم می‌توانند میزان کلسترول خود را با داشتن یک شیوه‌ی سالم زندگی حفظ کنند: متعادل نگه داشتن وزن، خوردن غذاهایی که چربی‌های اشباع‌شده‌ی پایین داشته باشد، ورزش منظم، پرهیز از الکل و قطع مصرف سیگار. برخی گیاهان طبیعی را هم می‌توانید برای کاهش و بهبود میزان کلسترول خود در رژیم غذایی‌تان استفاده کنید که عبارتند از:
گیاه یونجه
تحقیقات نشان داده است که بذر یونجه می‌تواند از طریق کاهش انواع مضر و مخرب کلسترول (LDL) در خون در شرایطی که کلسترول خوب (منظور کلسترول با غلظت بالا) همچنان بی‌تغییر است به حفظ میزان کلسترول کمک کند. فیبرها و مواد شیمیایی موجود در بذر یونجه مانع از تجمع کلسترول در خون می‌شود.
سیر
از زمان قدیم، از سیر برای درمان نواع بیماری‌ها استفاده می‌شد، و تحقیقات نشان داده است که سیر می‌تواند میزان کلسترول را در سطح پایدار و متعادلی نگه دارد و این کار را از طریق کاهش میزان کلسترول انجام می‌دهد در شرایطی که میزان کلسترول با غلظت خوب را افزایش می‌دهد.
پلیکوسانول
این گیاه از نیشکر به دست آمده و در کاهش میزان کلسترول در بدن از طریق تجزیه و تخریب کلسترول بد (کلسترول با غلظت پایین) تأثیر خود را به جا گذاشته و باعث افزایش فشار خون هم نمی‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد این گیاه خصوصا در زنانی که در دوران بعد از یائسگی خود به سر می‌برند و میزان کلسترول خونشان بالاست، تأثیر بسزایی دارد.
چای سبز
یک آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده است و از جذب کلسترول در سیستم گوارش بدن جلوگیری کرده، و نوشیدن آن بهترین روش برای کاهش کلسترول محسوب می‌شود.
(منبع: medicinenet)

پنج غذای پایین آورنده کلسترول

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ